Halsningar fran det soliga Valencia

For tillfallet ar Sambon och jag i det soliga Valencia pa Spaniens ostkust.

 

Vadret haller cirka 35 grader, och storre delen av dagen har spenderats pa playan.

 

Imorse rusade jag in pa El Corte Inglés, nagra minuter efter att de hade oppnat for att inforskaffa mitt alldeles egna och rykande farska exemplar av "Harry Potter and the half blood prince". An sa lange har jag bara last cirka 80 sidor, men har annu inte blivit besviken. Till alla er som inte redan har den; KOP DEN!!!

 

Staden Valencia ar underbar. Vacker arkitektur, trevligt (dock lite varmt) klimat, billig mat, en fantastisk strand, Europas storsta marina center (vi var dar igar och tittade pa hajar, delfiner, pingviner och valrosser och 496 andra djurarter) och ungefar tva banker per invanare. Det ar nastan inga turister, och lokalbefolkningen pratar mycket lite engelska. Efter den inledande fragan om man talar spanska som av oss besvaras nekande sager de "no problem!" och fortsatter prata, just det, sin avart av spanska med oss. Men man vanjer sig.

 

Nu ska jag och Sambon atervanda till var Mercado och inforskaffa middag, for att sedan inta den pa vart hostel ungefar tre meter fran centrum. Sedan vantar en kvall av Harry Potters magiska varld. YOUPPIEEE!


Kommentarer:
Postat av: Dilona

Härligt. Njut av resan innid och pussa harry från mig.

2005-07-16 @ 17:25:08
Postat av: Majsan

Och detta var absolut ett av mina favoritstallen... Ta en natt och ga langs stranden och titta pa soluppgangen. Och halsa den snygga receptionskan pa science museet fran mig!

2005-07-17 @ 09:51:38

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits