Dilona+Haspe=meant to be

 Dilona och Haspe är meant to be. Detta antagande baserar jag på nedanstående fakta:

 

  1. De har varit tillsammans 4 år, 1 månad och 2 veckor idag = 14 dagar längre än jag och sambon
  2. De är för tillfället god tvåa i pojkvänsligan
  3. De har i snart ett helt läsår bott tillsammans i en etta på ca. 22 mutan att döda varandra
  4. Så snart de flyttar från sin etta till sin riktiga lägenhet går de upp i ligaledning
  5. Alla som har sett dem tillsammans MÅSTE hålla med om att de är meant to be

 

För tillfället leder jag och sambon ligan. För att slutligen vinna eller ta igen ledningen när Dilona och Haspe flyttar till sin riktiga lägenhet, måste vi antingen förlova/gifta oss eller skaffa barn. Eftersom dessa händelser ligger mycket långt in i framtiden är det väldigt svårt att ge några bra odds för vem som vinner.

 

Vår kamrat Claudia, som är den tredje tävlanden, är i och för sig förlovad med sin Polen-import, men de har bara varit tillsammans sedan i sommras och dessutom bor de i en likadan lägenhet som Dilona och Haspe. De saker de kan göra för att ta igen försprånget vi andra har är:

  1. skaffa en riktig lägenhet
  2. skaffa barn
  3. faktiskt gifta sig

 

Alla vad om vem som vinner mottages vänligt men bestämt!


Kommentarer:
Postat av: ullis

Hur länge pågår tävlingen? Eller har man automagiskt vunnit när man skaffat lägenhet, barn och gift sig?

Postat av: Dilona

Tävlingen pågår för evigt amen. Vad innid glömt att nämna är att vi ska skaffa katt. Det är som att skaffa barn, fast i en lightversion. Jag ska fiffla med mitt preventivmedel så jag blir med barn snart. Då ska jag tvinga haspe att gifta sig me dmig (man kan inte ha barn utan att vara gifta) sen har jag vunnit. Eller så.. vi får se

Innid! Jag älskar dig! Du rockar!

2005-05-12 @ 22:57:46
URL: http://dilona.webblogg.se
Postat av: Haspe

nu blir jag rädd. Nu har Emmie blivit galen, tror jag. jag vill inte vara med i tävlingen när Emmie blir galen.

2005-05-12 @ 22:59:13
Postat av: Dilona

Haspe! Jag skojade bara. Vi behöver inte gifta oss om vi blir med barn. De är OK. Jag gillar att leva i synd ;-P

2005-05-12 @ 23:00:15
Postat av: Jonna

haha, innid, du får helt enkelt bli på smällen så du kan vinna...hade varit kul om du va en sån som pluggar sånt konstigt som du gör med en kula på magen!fast ifs, vet jag ett par som slår er med hästlängder, de är 20 å har varit ihop sen de var 13, ifs varken villa, volvo lr bebisar har de..men dock!

2005-05-18 @ 22:12:51

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits