hemma igen...

Nu är jag hemma i Sverige igen. GUUUUD va tråkigt det är! Det enda jag hade att se fram emot var... ett dubbelavsnitt av Grey's Anatomy, men det var ju snabbt avklarat. Har laddat hem gårdagens avsnitt av Gilmore girls också, eftersom jag missade i princip hela (nedrans buss att vara nästan en kvart sen!).

Just nu håller jag på att återställa Nallens gamla laptop Ferdinand I så att mamma ska kunna använda den. Han började bli lite gammal och slö för någon som vill vara uppkopplad och ha kanske... 4-5 program öppna samtidigt.

Tvättar gör jag också. Alla mina kläder som jag använde i Wien luktar lika mycket rök som kläderna som bodde hos mamma i några år på den tiden hon rökte. Fast de här kläderna har bara varit max en dag i rökig miljö - ni kan inte förstå hur lyckligt lottade vi är med rökförbudet!

Jag vill vara kvar i Wien. Där är det varmt och fint, och en massa gosiga kaféer och vår och sånt. Här är det... kallt och dyrt och ställs en massa krav på mig och mina studier. Grr. Men jag och Nallen har tittat på hus som vi skulle kunna tänka oss att bo i där nere om det blir så att någon av oss (antagligen han) får jobb där - då är det ju bara för mig att flytta med och lära mig tyska. Så svårt lär det ju inte vara. Jag klarade faktiskt av att beställa, och det är ju ganska nära svenskan, fastän österrikisk tyska låter som norska. Fina hus finns det gott om i alla fall, och tydligen ska det inte vara hysteriskt svårt att få tag på en heller! Så blir det inte Bryssel så kanske Wien? Eller vad tycker ni?

Kommentarer:
Postat av: Rickard

Jag tycker! Krävs dock ett välbetalt deltidsarbete i en juridisk bokhandel, annars klarar man aldrig lyxlivet.

2006-04-21 @ 13:08:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits