städsäsong...

Terminen är slut, och det kan bara innebära en sak: STORSTÄDNING!

Jag väntar dock tils Malo flyttat ut så att det är praktiskt urplockat överallt. Har börjat fila på en ordentlig lista över allt som ska göras och försöker få allt i rätt ordning så att det blir som mest praktiskt.

Eftersom jag inte har något bättre för mig så ger jag er töntiga tips på hur ni kan underlätta er storstädning. Själv är jag inspirerad av att ha läst "STÄDA!" (ISBN: 91-7588-508-5), så jag ser faktiskt fram emot att få skrubba allt rent

Följande är mina städtips för den som verkligen vill vara säker på att det blir rent överallt:
     
    1)    gör en grovplanering - i vilken ordning ska du städa rummen?
    2)    vad ska göras i varje rum? - se till så att alla småsaker kommer med ockåså så du inte glömmer saker. Bestäm också om du vill putsa fönster och våttorka golv eller bara sortera undan och dammsuga
    3)   ordna listan så att varje rum hamnar i rätt ordning typ... dammtorka saker innan du dammsuger, och våttorka golvet sist, innan du ställer tillbaks alla grejer.
    4)   skriv ut listan och sätt upp den på ett bra ställe så kan du pricka av saker efterhand som de blir färdiga!
    5)   se till att du har allt du behöver hemma - för du vill väl inte behöva springa ut och köpa trasor mitt i städorgien?
    6)   leta rätt på bra musik och sätt igång - nu finns det inget som hindrar dig!

Kommentarer:
Postat av: Ican

Det kommer att vara skinande rent hemma hos dig sen! Jag tänkte nog ta min storstädning när jag kommer hem igen i augusti, känns lite meningslöst att damma innan man ska låta rummet stå och damma i två månader. Men lycka till med ditt städande!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits