Nu knoppas det


julkaktus: knoppar
Julkaktus


För ca 1 år sedan (möjligen 1½) adopterade jag några av mormors blommor, bland annat en sk. julkaktus (fick jag just höra av mamma).

Denna julkaktus har nu fått fnatt, möjligen på grund av allt tal om julshopping, och den har ungefär en miljard blomknoppar. Eller årminstone 20. Riktigt najs och rosa kommer det i alla fall att bli.



Uppdatering: Nu har jag räknat knopparna. Det är 47 stycken som är riktiga knoppar än så länge, men det ser ut att komma lite fler. Oh yeah.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Nu vill jag ju inte förstöra julefriden för dig-men om den blommar nu så är det en Novemberkaktus-så det så!

Postat av: innid

Alltså, jag vet inte varför den kallas julkaktus - den blommar då och då. Jag trodde dessutom att den kallades spindelkaktus för att den ser ut som spindelben. Och så sa jag att den nog hade fått fnatt för att vi pratar om julshopping en massa, alltså att den tror att det är jul nu.

2006-10-30 @ 22:05:59
URL: http://innid.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits