Packa, städa, flytta

Som tidigare nämnt blir Sambon snart Särbon och jag flyttar till en mindre lägenhet med katten. Igår började vi se över vad som ska med till min lägenhet och vad som ska magasineras i vårt nya, dyra förråd.
Vi har packat ner större delen av kurslitteraturen han har genererat under fyra och ett halvt år på juristlinjen. Två hela lådor som ursprungligen innehöll skivspelaren och dvd:n innehåller nu böcker. Vi har dessutom varit oerhört förutseende och skrivit ut innehållslistor som vi tejpat på lådorna. Allt ska verkligen gå att hitta! Oh yeah. Sen är det bara att städa - våttorka hyll plan och så och därefter är det hur lätt som helst att flytta!

Och det bästa med flytt är att man måste ta sig till IKEA - det är ALLTID något som behövs!

Lägenheten är förresten spegelvänd mot vad både SysterY:s och Majsans är. Lite konstigt kändes det men det kommer säkert att bli trevligt. Och så måste jag köpa en frysbox också. Jobbigt! Någon som har en till övers?
 
lägenhet

Kommentarer:
Postat av: Ican

Organiserad packning är alltid bra! Det där med innehållsförteckningar ska jag nog ta och använda mig av nästa gång jag packar... brukar skriva något men det är nog bra att skriva ner allt som är i lådan.

Kan hålla med om att man måste åka till IKEA. Så länge som man väljer en bra dag är det ju jättekul att gå där och titta på allt de har (och köpa med sig en massa onödiga saker).

Postat av: Junitjej

Hoppas du trivs i den nya lägenheten!!

2007-02-09 @ 20:27:54
URL: http://junitjej.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits