Första dagen i Dublin

Igår gick jag runt i stan och köpte lite saker och såg mig omkring. Först gick jag upp till floden som delar centrum till en nordlig och en sydlig del. Efter att ha gått längs floden ett tag gick jag ner till Grafton street som är gågata, och vidare ner till Stephens green och köpcentret med samma namn.

På Argos på Stephens Green shopping centre köpte jag ett USB-minne (1 GB) för 18,99. Sedan åt jag lunch, en Classic Italian Sub på ett ställe som påminner om Subway. Efter lunch gick jag runt lite till, jag var bland annat inne på HMV och Tower Records. På inget av ställena hade de Spearmints nya skiva, men väl andra säsongen av House (för 19,99 på HMV), och lite andra filmer och TV-serier jag vill ha.

Jag införskaffade även ett irländskt mobilnummer. 10 euro kostade det att få ett simkort, men då fick man 10 euro att ringa för gratis också. Eller, så sa hon, men man kan ju se det på vilket sätt man vill.

På Stephens green satt jag ett tag tills det blev för varmt, solen gassade rejält just då. Sedan gick jag vidare upp på norra sidan och tittade runt på Debbenhams, och Penneys och Zara och så. Slutligen gick jag hemmåt igen, och gick in på Boyles där Ylva jobbar så fick hon gå lite tidigare från jobbet och jag kund komma in i lägenheten. Efter ett tag kom även Karin hem och när vi hade lusläst Agros katalog ett tag så gick jag och Karin och köpte en pizza åt oss, och sedan spelade vi skitgubbe och drack te. Det var första dagen i Dublin. Idag är andra dagen, och vi får se vad jag hittar på. Kanske går jag till Arbetsförmedlingen.

Kommentarer:
Postat av: Thorbjörn

Härligt att du har lyckats komma till Dublin och börja utforska stan. hoppas att alla har det bra därborta. Hör av dig när du har fått lokalt telefonnummer.
Kram till alla, far

2007-06-20 @ 10:31:22
Postat av: Louise

Glass slinker ner väldigt bra får jag hålla med om! Inga problem alls på den fronten :) Får man fråga varför du åkt till Dublin? Semester, jobb eller skola? Hoppas du får en fin midsommar!

Postat av: Bodil

Hej hej. Glad midsommar. Hoppas ni lyckades få lite ordentlig midsommarmat. Det fick vi här iaf. Tipsrundan gjorde succé. Den som vann hade tre rätt!

2007-06-23 @ 13:30:59
URL: http://bodilbrannstrom.blogspot.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits