Jobb och sånt

Jag har fått jobb på Boylesports där syster Y också jobbar. I onsdags var jag i Stillorgan (ett område här i Dublin som är ganska långt från där vi bor) och hade en intervju med chefen, och efter att ha kollat mina två referenser (tack Laura och Erica!) så erbjöd de mig jobbet i fredags.

Vi kan börja med intervjun och allt runt det. Ylva tog mycket vänligt reda på vilken buss jag skulle ta och varifrån och vid elvatiden i onsdags gick jag bort till den busshållplatsen. Där fick jag vänta kanske en kvart (vilket gör att klockan var strax efter halv tolv) på att bussen skulle komma. Tyvärr var det buss 10 och inte 10A som kom, men så som tidtabellen var skriven såg det ut som om det skulle gå utmärkt att ta även buss 10. Jag hoppade på och frågade chauffören om det var rätt buss till Stillorgan. Tyvärr, förklarade han. Det är bara buss 10A som går hela vägen till Stillorgan, och den slutar gå vid åttatiden på morgonen. Han skulle vända i Belville, och därifrån var det en ?four mile walk? till Stillorgan. Nu var det knappa 20 minuter tills jag skulle träffa Gordon så jag kände att jag helt enkelt skulle få offra lite pengar på en taxi.

12 euro kostade det mig, men jag kom i tid och det var helt klart värt det. När jag väl kom dit så hade Gordon blivit försenad först på stället han var på före Stillorgan, och sedan i trafiken vilket gjorde att klockan var efter halv ett innan han lyckades komma dit.

Intervjun varade ungefär en halvtimme och sedan tog jag bussen hem igen, men den här gången en som gick till centrum. Därefter åt jag lunch och gick lite på stan och sedan var det dags att gå hem till lägenheten igen.

I torsdags kväll lät jag systerY maila över Ericas kontaktuppgifter som referens till Gordon, och i fredags fick jag jobbet. Imorgon 10.30 börjar jag jobba, men då är det inte i Stillorgan tack och lov utan här på Camden street ? några hundra meter från lägenheten. Jag har tänkt jobba till slutet av juli och sen återvända till Sverige ungefär då också. Till dess får ni fortsätta läsa om mina äventyr här.

Kommentarer:
Postat av: Ercan

Grattis till jobbet!

2007-06-24 @ 23:44:47
Postat av: innid

tack tack! och tack for referensen! Utan den hade jag definitivt inte fatt det! Kram!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits