Nytt pass på G

Idag var jag hos polisisten och beställde nytt pass. Antagligen ser jag helt miffo ut på bilden, jag kunde inte riktigt avgöra på förhandsgranskningen man fick se. Men det är ju trots allt en fysisk omöjlighet att se normal ut på ID-bilder.
Förhoppningsvis blir det inga problem med tillverkningen, och jag kan hämta ut det i tid innan jag åker till Dublin. Irland är mig veteligen inte med i Schengen (vänligen rätta mig om jag har fel!) och dessutom har jag ingen annan ryanair-godkänd ID-handling.

Nytt pass, ny jakt på stämplar...

Kommentarer:
Postat av: Bodil

Ganz richtig. Irland är inte med i Schengen, och de kollar ditt pass skitnoga. Knasigt. Speciellt när man kommer FRÅN Schengen, då är man ju laglig ju, annars hade man inte varit där :D

Postat av: Ylva

jag hatar passkontroll, de ska alltid kolla nar man har anslutande flyg sa man maste springa o allt blir jobbigt. men alla flyg ar anda sena, sa eg behover man inte stressa. men det vet man ju aldrig i forvag. o sen glommer de ens vaska.

2007-05-24 @ 21:34:32
Postat av: Ercan

Imorgon är det House!!!!! Tryffel med hallonsmak!

2007-05-28 @ 16:03:14
Postat av: innid

Oh yeah. Och Samuel mailade. Skumt. Eller?

2007-05-28 @ 16:19:37
URL: http://innid.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits