har de ingen skam i kroppen???

Nu nar jag och sambon ar ute och reser, hander det att vi valjer att bo pa campingar, da dessa ofta ar de billigaste alternativen. Iallafall om man ser till vad det kostar att bara hyra ett rum dar.

 

Nar vi i forrgar kom till Bologna, dar vi ar nu, och checkade in pa campingen, en stunds bussresa utanfor staden, fragade vi om det mojligen fanns nagon supermarket i narheten. Det gjorde det inte, men, sade mannen i receptionen, det finns en minimarket vid baren. Dar kan man kopa vatten och brod och lite mat och sa om man vill. Vi tittade pa den. For en flaska med 1,5 liter vatten, helt vanligt vatten, ville de ha 1,20 euro. Idag hittade vi exakt samma sort i en butik inne i staden, gissa priset? 25 cent!!! Har de verkligen ingen skam i kroppen?

 

Den har campingen tar iallafall inte ut overpriser pa tvatt, som de tidigare stallena har gjort. I Rom ville de ha 10 euro for att tvatta och torka, tvatteriet i Valencia ville ha det samma och i Bergamo tog vandrarhemmet 8 euro for processen ifraga. Blaaa. Men antligen har vi kommit till ett stalle som bAra tar 3 euro. Vi far nog hanga det att torka i solen, men det gar sa bra sa. Vi far ju rena klader i utbyte.


Kommentarer:
Postat av: majsanbajsan

Nar kommer ni tillbaka till Lund? Kommer du att vara hemma nar jag kommer den 10:e? Hoppas det. Jag har 0 kr pa mobilen sa jag kommer och valdgastar da eller dagen efter, bara sa du vet. Sa du far inte ga nanstans, maste stanna hemma. Bra. Krammm

2005-07-28 @ 05:15:33

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits