Uppsala here I come!

Nu har jag fått reda på att jag kom in på mitt förstahandsval av fördjupningskurserna. Jag ska således studera "jämförande politik: institutioner och arv" i höst, och sedan skriva en fin liten magisteruppsats också

Nu ska jag bara välja en nation att skriva in mig på, och sen är allt fixat och klart. Och så (som vanligt) försöka få tag på kurslitteraturen på billigast möjliga sätt.


Innid bor inte i Lund längre

Helgen har sambon och jag spenderat i en liten flyttbuss, Lund t-o-r.


Min lägenhet är uppsagd, tömd och städad. Nycklarna är inlämnade. Lådor och hyllor och sånt är uppflyttade till den kungliga hufvudstaden, och i viss mån även uppackade.

Jag fick låna mors samtliga Leonard Cohen-skivor så att jag kan förbereda mig för 15 oktober. Yey!

Imorgon börjar sista veckan på jobbet, och nästa vecka börjar studierna. I fredags kom Natalie på att vi båda kommer vara i Stockholm i höst, och antagligen plugga båda två och skriva uppsats samtidigt. Så galet pepp vi blev. Men den kommande månaden ska vi spela så mycket squash vi bara kan. Oh yeah.

...there's a shoulder where Death goes to cry



Onsdagen den 15 oktober ska jag och storasyster Bodd se Leonard Cohen på Globen. Oh yeah. Vi fick (får kanske man säger...) biljetterna i födelsedagspresent av vår ömma moder - även i år blev presenterna något vi gör tillsammans!

Nu lyssnar jag sönder Cohen-låtar jag hittar, men jag önskar jag hade "the old revolution" i min ip-od. Den är bra.

hits