så har man sålt sin själ till S.A.T.S

Idag gick jag med i S.A.T.S. Jag tränade också endel, och på torsdag ska jag på träningsrådgivning. Oh yeah.

Synd bara att det innebär att man istort sett säljer sin själ till en sekt...

Födelsedagshelgen




Vi samlades i fredags på Pontus, och därefter drog vi till Debaser och spanade in Autisterna. Av Isak fick storasyster och jag en liten Munny att dela vårdnaden om. Av Bepi fick jag blyertspennor och en liten flaska champagne (vilken jag intog när jag väl belv skitgammal, vid 22-tiden på fredagskvällen).

Grattis på min födelsedag...



Grattis på min födelsedag! Av den gode Sambon får jag (nästa vecka förhoppningsvis, förutsatt att apple leverar inom utsatt tid) en ip-od touch, den senaste versionen. Härligt härligt!

Ikväll bär det först av till Pontus by the sea för valfri dryck med kamrater och systrar och systrars kamrater etc. Därefter blir det Debaser Slussen för att spana in Autisterna.


Det enda som är lite jobbigt med att fylla år är att man uppenbrarligen blir äldre...

Utopisk social ingenjörskonst

Den här veckans ord/uttryck är: utopisk social ingenjörskonst.

Jag läser en jättekonstig bok som heter "Den vite mannens börda". Författaren jämför västs enorma bistånd och milleniemålen osv. med Karl Poppers uttryck "utopisk social ingenjörskonst" och konstaterar att det man egentligen behöver är gradvisa demokratiska förändringar. Ungefär.

Visst låter det som om jag har vrålkul?

hits