Spider-cochon



SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ roooooooooligt!

Gjort saker

Idag har jag....


West Wing och vad jag trodde de hade hittat på...

Jag trodde ju då att det var lite lätt påhittat i West Wing när presidenten varje Thanksgiving benådar en kalkon. Det visar sig att det är sant. Fast det är klart, President Bartlet benådar bara en kalkon, och den andra blir uppäten. Till CJs stora sorg.

Det var minst sagt kvickt!

Amazon beräknade att paketet skulle landa hos mig fredagen den 23 november. Blev det så? Nej. När jag gick till jobbet så fick jag ett litet infall, nästan... en förnimmelse av något slag, att kolla posten en extra gång. Där, i postfacket, låg avin. Vad gör man då när man jobbar från det att man får avin, tills dess att ICA stänger? Man springer över till storasyster och ber henne hämta det. Så vi får se hur det har gått när jag kommer hem.

Med tanke på att vi beställde boxarna i måndagskväll och de har skickats från Storbritannien, så är det ganska snabbt marscherat.


House knallar och går.

Åååh vad längtar till nästa onsdag. Då landar nämnligen s04e09 av house på nätet så att jag får se hur det fortsätter. Jag längtar till fredag också, då landar nämnligen boxen med tredje säsongen och hela serien om Jeeves and Wooster i min brevlåda. I alla fall om man får tro vad amazon förutspår på sin hemsida. På tisdag övergår alltså tisdagsklubben till att titta på säsong tre. Jag har sett hela, Erika har sett endel, men Erica, Andreas och Daniel (och Johan och Mathias för den delen) har inte sett något av den.

Fast jag ser väldigt mycket fram emot nästa torsdag också. Då åker jag och Evita till Stockholm med tåg och tillbringar några dagar med pojken. Smask. Adventsfika kanske? Kanske lite julshopping? Och godis till kisen.

image472image473

Väska?

Jag har hittat en väska jag vill ha. Tyvärr är det så att smakar det, så kostar det. 1399 kr för att vara mer exakt. Och om jag inte minns fel.

Jag tror det är den här som jag hittade på deras hemsida...
 image470

Så här såg den i alla fall ut i butiken.
image471

I butiken stod den bland damväskorna (?) och på hemsidan var den sorterad under herrsortimentet. Nån som vill förbarma sig över mig?

House

Är det förresten någon mer än jag som hejar på 13 i fjärde säsongen av House? Veckans avsnitt är hysteriskt roligt. Särskilt slutet. HEhe. Och Cameron var väldigt rolig i det här avsnittet.

Appropå ingenting... är det någon som kommer ihåg vad 13 heter egentligen? Och vad tror ni är hennes hemlighet?

usch

Jag har tackat nej till platsen på jordbruksdepartementet. Och funderar allt vad jag orkar på vad jag ska skriva min uppsats om. Som det ser ut nu så har jag ingen aning. Imorgon ska jag träffa Adam och Albin (och kanske nån mer?) för att diskutera uppsatsidéer. De har nog kommit lite längre än vad jag har. Det hoppas jag i alla fall. För deras skull.

Bestämt mig

Det blir UD-EU i vår. Jag har nu tackat ja till fem månaders praktik på EU-enheten på UD för vårterminen. Hurra!!!

Länge sen sist... så vad har hänt?

Ok, så vad har hänt sedan sist?

1. Mitt paper
Det kom in, överlevde oppositionen, och landade på ett G.

2. Kvantarbetet
Mitt och Viktorias pararbete kom in i tid. Får väl se vad som händer där.

3. UD
Det blev en intervju förra måndagen, och idag ringde de och sa att jag får platsen om jag vill ha den. Problemet är att jag var på Jordbruksdepartementets EUI-sekretariat också, och jag kan få praktik där också om jag vill. Valet och kvalet alltså. Jobbigt. Måste bestämma mig senast imorgon. Jag tror att UD gillade min ärlighet. Jag erkände bland annat att min senast lästa bok var "Harry Potter and the Deathly Hallows".

4. Stockholm
Föutom UD och Jordbruk passade jag på att träffa pojken (som jag bodde hos), dricka en innocent smoothie (inhandlad på Sturup), samt luncha med
Louise. Mycket trevligt! Jag inhandlade dessutom Foofiesarnas senaste skiva "Echoes, silence, patience & grace" på Åhléns för att jag var klar med UD-intervjun. Smask! En bra skiva!

5. Helgen
Helgen spenderades i Gräsberg tillsammans med katt, mamma och pojken. Vi krattade löv, sågade ner lite träd och buskar, jag ringbarkade en stor jäkla ask, och sen så träffade vi mormor och åt god mat. Och spelade TP. Mamma vann, men jag klarade mig faktiskt väldigt bra! Så det så. Dessutom så läste jag Doris Lessings "Det femte barnet". Mycket bra. Bör användas i sexualundervisningen som argument för preventivmedel.

6. House-kvällarna/tisdagsklubben
Vi har upptäckt att de inte kommer att visa säsong 3 av house än på ett tag. Stort problem. Vad ska vi då göra på tisdagskvällarna? Erica har tänkt köpa boxen, så att vi får titta ett avsnitt i veckan. Undras hur det kommer att gå egentligen.

7. Uppsatsen
Ikväll är det "planseminarium". Jag har lite idéer om vad jag kanske ska skriva om. Längre än så har jag inte kommit. Å andra sidan är det ungefär vad krav han har ställt.

image465
Evita i bilen på väg till Gräsberg. Spännande spännande! Fast hon var ju i väskan när vi körde, utom sista kilometrarna när hon lyckades rymma och fick sitta i mitt knä istället. Det var inte jag som körde bör ju då tilläggas.

image466
Något, typ krokusar som blommar. Fast det syns inte så bra. image467
Evita ligger på köksbänken där hon kan spana på oss och fåglarna när vi är ute i trädgården.

image469
Tidlösan blommade också. Under alla löven.

hits