Länge sen sist... så vad har hänt?

Ok, så vad har hänt sedan sist?

1. Mitt paper
Det kom in, överlevde oppositionen, och landade på ett G.

2. Kvantarbetet
Mitt och Viktorias pararbete kom in i tid. Får väl se vad som händer där.

3. UD
Det blev en intervju förra måndagen, och idag ringde de och sa att jag får platsen om jag vill ha den. Problemet är att jag var på Jordbruksdepartementets EUI-sekretariat också, och jag kan få praktik där också om jag vill. Valet och kvalet alltså. Jobbigt. Måste bestämma mig senast imorgon. Jag tror att UD gillade min ärlighet. Jag erkände bland annat att min senast lästa bok var "Harry Potter and the Deathly Hallows".

4. Stockholm
Föutom UD och Jordbruk passade jag på att träffa pojken (som jag bodde hos), dricka en innocent smoothie (inhandlad på Sturup), samt luncha med
Louise. Mycket trevligt! Jag inhandlade dessutom Foofiesarnas senaste skiva "Echoes, silence, patience & grace" på Åhléns för att jag var klar med UD-intervjun. Smask! En bra skiva!

5. Helgen
Helgen spenderades i Gräsberg tillsammans med katt, mamma och pojken. Vi krattade löv, sågade ner lite träd och buskar, jag ringbarkade en stor jäkla ask, och sen så träffade vi mormor och åt god mat. Och spelade TP. Mamma vann, men jag klarade mig faktiskt väldigt bra! Så det så. Dessutom så läste jag Doris Lessings "Det femte barnet". Mycket bra. Bör användas i sexualundervisningen som argument för preventivmedel.

6. House-kvällarna/tisdagsklubben
Vi har upptäckt att de inte kommer att visa säsong 3 av house än på ett tag. Stort problem. Vad ska vi då göra på tisdagskvällarna? Erica har tänkt köpa boxen, så att vi får titta ett avsnitt i veckan. Undras hur det kommer att gå egentligen.

7. Uppsatsen
Ikväll är det "planseminarium". Jag har lite idéer om vad jag kanske ska skriva om. Längre än så har jag inte kommit. Å andra sidan är det ungefär vad krav han har ställt.

image465
Evita i bilen på väg till Gräsberg. Spännande spännande! Fast hon var ju i väskan när vi körde, utom sista kilometrarna när hon lyckades rymma och fick sitta i mitt knä istället. Det var inte jag som körde bör ju då tilläggas.

image466
Något, typ krokusar som blommar. Fast det syns inte så bra. image467
Evita ligger på köksbänken där hon kan spana på oss och fåglarna när vi är ute i trädgården.

image469
Tidlösan blommade också. Under alla löven.

Kommentarer:
Postat av: Ercan

1. Grattis
2. Hoppas det går bra
3. Tur du har och grattis till att han landat båda, får se om vi kan komma fram till något bra val ikväll eller så har du redan hunnit tänka ut något när jag ser dig.
4. Alltid kul att köpa ny musik!
5. Skönt med lite frisk luft och rekreation? Synd att du inte vann men TP är alltid kul!
6. Ja, jag ska köpa boxen... och det kommer att gå JÄÄÄÄTTE bra att se på ett avsnitt i veckan (HM!!)
7. Hoppas du kommer på något bra ämne. Skriver du själv?

Bilderna: Evita ser ut som att hon trillar av diskbänken när hon ligger där. Det är kul att ha katten lös i bilen (om under uppsikt). Hermes ligger oftast och sover i baksätet (hon mår så illa den stackarn).

Nej, nu ska jag plugga. Förresten jag har äntligen fått lite "riktigt" material till mitt CV, vice projektledare för etikgruppen i kåren :).

Kram kram så ses vi ikväll

2007-11-08 @ 17:53:09
Postat av: innid

Åh! Fancy med vice projektledare för etikgruppen i kåren. Och stackars lilla Hermes.

Postat av: Bodil

Men, med Evita i knät när bilen kör är du ju nästan som Britney. Eller?
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/4692974.stm

2007-11-15 @ 12:14:24
Postat av: innid

Nej. För det var inte jag som körde.

2007-11-16 @ 20:45:16
URL: http://innid.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits