Madrid fixat

Idag fick vi mail från vårt hostel i Madrid. När vi bokade häromdagen råkade jag göra fel, så det blev bokat på fel hostel - ett som krävde att vi bokade två nätter från den 1a december - så det blev en natt för mycket. Sambon var dock vänlig nog att skriva ett mail och förklara misstaget.

Så idag svarade de alltså, och meddelade att vi absolut fick åka hem på dagen den andra utan att betala för natten mellan andra och tredje. Yey! Det var det bästa hostelet vi hittade; det verkar ligga mitt i centrum (typ), det är ett tvåbäddsrum ensuite och dessutom ingår frukost! Oh yeah.

Allt verkar lösa sig. Utom stoppet i golvbrunnen i badrummet.

International Crisis Group

Yey! Jag behöver inte pallra mig iväg till Raoul Wallenberginstitutets referensbibliotek och bli utsatt för det vidriga vädret. I sista minuten kom jag att tänka på google (eller the google som mr W Bush säger), ifall ifall de nu skulle vara så att rapporten fanns tillgänglig i fulltext någonstans.

Till min stora glädje kunde jag bli medlem på
ICG:s egen hemsida och ta hem rapporten i pdf-format, och dessutom få en massa andra rapporter från hela världen. B-uppsatsen kommer säkert att tjäna på det här också! Och om inte annat så är det en massa intressant läsning för en regning dag. Oh yeah.

Och förresten, jag har nu skaffat mig en uppsatspartner, en trevlig sådan. Yey!

"Det var ett e-mail..."

Kommer ni ihåg den där reklamen för länge sedan där fyra personer sitter och äter på en restaurang/ett kafé som är dekorerat med heliumballonger? Plötsligt ringer en av killarnas mobiltelefon. Han tar en ballong, andas in lite helium och svarar sedan med helium-ljus röst "hallå?". Efter några sekunders tystnad lägger han på och säger lite besviket (med samma helium-ljusa röst) "det var ett e-mail". Hysteriskt roligt tycker jag, fortfarande!

Nåja, på den tiden kunde man få sin e-mail uppläst i mobiltelefonen. Nu finns det VERKLIGEN mail i mobilen.

Fram till nyår har jag gratis e-mail i min
3mobil, och jag passar på att utnyttja det. Mycket trevligt att när jag inte är uppkopplad på msn få ett litet meddelande "you've got mail" (eller ja, "det finns ett nytt e-postmeddelande" eller nåt. Trevligt är det i alla fall.)

Synd att det kostar 19 kr/månad efter årskiftet. Det kommer jag ALDRIG att betala! Men det är skönt så länge det varar...

Nu knoppas det


julkaktus: knoppar
Julkaktus


För ca 1 år sedan (möjligen 1½) adopterade jag några av mormors blommor, bland annat en sk. julkaktus (fick jag just höra av mamma).

Denna julkaktus har nu fått fnatt, möjligen på grund av allt tal om julshopping, och den har ungefär en miljard blomknoppar. Eller årminstone 20. Riktigt najs och rosa kommer det i alla fall att bli.



Uppdatering: Nu har jag räknat knopparna. Det är 47 stycken som är riktiga knoppar än så länge, men det ser ut att komma lite fler. Oh yeah.

Riktig höst

Idag gick vi fram och tillbaka till falafelluckan, och det var skitkallt. 8,5 grader var det ute då, vid ett-draget. Eller, egentligen vid två för våra kroppar som fortfarande inte har fattat att klockan är en timme mindre än den borde vara.


Har dessutom sökt lite på artiklar rörande Israel-Libanon inför fördjupningsuppgiften. Lustigt nog verkar 90% av dem komma från the Economist, så jag får väl se hur mycket av det som är användbart egentligen.  

Per tutti... världens bästa glass

Per tutti... världens bästa glass

Idag belönade vi oss för våra VG-tentor med en glasslunch på "Per tutti" - den nya glassbaren på Östramårtensgatan. Helt klart stans bästa glass. Jag har redan utsett chokladglassen till delad förstaplats någonsin med den där choklad/chili-glassen jag åt i Milano.

Prisvärt är det också. 3 kulor för 25 kr. 3 kulor RIKTIG glass. Inte isig Glasskulturen-glass. Riktig god glass, med bra sittplatser.

Rekommenderas helt klart.

Jag ger den.... 5 brännisar!


VG på en tenta och utför med det mesta

Idag hade tentaresultaten kommit upp på anslagstavlan (och i LADOK) och jag fick VG på metodkursen! Det hade jag absolut inte väntat mig. Eller såhär i efterhand kan jag väl medge att MIN TENTA VAR BÄST!

I alla fall. Verkar som om jag har en dålig grupp inför fördjupningsuppgiften som ska leda fram till det paper som är examination på den här kursen. Det enda jag kan göra är att spendera imorgon, måndag och tisdag med att göra en super-research och verkligen sparka rumpa på onsdag när vi ska träffas.

Sen måste jag nog försöka vara lite klängig på de trevliga, bildade och ambitiösa människorna i min klass, eftersom de annars kommer att gadda ihop sig så att jag står utan en bra uppsatspartner när det ska sättas igång. Illa. Mycket illa.

Trevlig kväll framför TVn

Ikväll är det först (som vanligt) that '70s show kl 17:15-17:45, följt av Simpsons 17:55-18:25 och Du är vad du äter UK 18:25-18:55. Lagom att pyssla med mat till alltså. Där efter har man ca 2 timmars ledigt innan House kl 21-21:55, följt av OH YEAH! Grey's anatomy, en sammanfattning av serien hittills kl 22. Sen kan man sova gott! Det här kommer förhoppningsvis vara tisdagskvällarnas upplägg resten av hösten. Oh yeah!

Och imorgon ska jag träna. I en och en halv timme... Hjälp!

Det är hemskt!

På DN läser jag att godisindustrin pumpar in miljonbelopp i idrottstvlingar för barn! Det är tragiskt. Man ska inte lura barn att godis och snabbmat är nyttigt bara man rör på sig. Det är mycket bättre att äta frukt efter att man har tränat än något onaturligt. Det är alltid mycket bättre att äta hälsosamt. Här är det till och med barn som faktiskt lever ovanligt hälsosamma liv, och till och med de ska förstöras!

Jag kommer ihåg att jag på högstadiet hade kompsiar som "bantade", dvs att de hoppade över skollunchen och istället belönade sig med en godispåse. Detta är ett fenomen som jag har hört från andra håll också. Tänk om man istället skulle försöka göra något åt att vart femte barn i Sverige lider av fetma eller övervikt. att vara kraftig som barn är en sak, särskilt om man rör på sig - men att faktiskt lida av fetma, det kan INGEN säga är bra!

Madrid calling

Ryanair har begåvat Sturup med en ny flyglinje: Malmö-Madrid. Oh yeah.

Jag och Sambon betalar 544 kr när vi flyger dit månadsskiftet nvember-december. 544 kr tur-och-retur. Tillsammans. Helt ok.

Vi  planerar att bo på något centralt beläget Hostel (det verkar finnas många sådana) och knata runt och julhandla på dagarna, samt vara lite kulturella och glo på Picasso-målningar och annat. Vi får bara hoppas på att de inte evakuerar all bra kultur just den helgen. Hehe.

Julhandla på El Corte Inglés som vi förälskade oss i förra sommaren; det kommer att vara ett kärt återseende. Och så ska vi njuta av fina skyskrapor också - färdiga och ofärdiga.




djävulen bär Prada

djävulen bär PradaJag och herr Eric var på bio igår och såg premiären av Djävulen bär Prada. Den får helt klart godkänt!

Bra skådespelare, ett manus ganska myckket omskrivet men ändå ordentligt baserat på boken. Och MÅNGA FINA SKOR! Allt mode som var med i filmen var snyggt mode tror jag, ja, om man nu bortser från en knallorange pälsjacka som var med i säkert flera sekunder. Meryl Streep var strålande som Miranda. Hehe. Det bästa var nästan när hon mönstrade Anne Hathaway (Andrea) uppifrån och ner, höjde på ett ögonbryn och konstaterade "that's all."

Allt som allt ger jag den tre brännisar. Inget mästerverk, men helt klart sevärd! Och framförallt så tror jag att det gjorde mycket att se den på bio - så mycket mode SKA njutas i storbildsformat.

det gör ont

Fick höra från Sambon att en HM-miljonär har köpt och krockat en Koenigsegg inom loppet av 18 timmar. Fick dert bekräftat av aftonbladet.se.
Krockat. KROCKAT. HAN HAR KROCKAT EN KOENIGSEGG!! 6,5 miljon kronor. 800 hästkrafter. 0-100 på 3,2 sekunder.

Det gör helt enkelt ont att höra om det.

Och hur dum får man vara när man inte tar kursen som ingår när man köper en sån bil? Va?

Ett år efter operationen

Idag är det precis ett år sedan jag opererades i käkarna. Ett helt år! På ett sätt känns det som om det var igår, och samtidigt som om det var ett annat liv



Färdigt!    ------------------------------------ två veckor efter OP:n-----------------------tre dagar efter

Flickspex och pojkspex... inte samma sak

Jag var på mitt livs första Boelspex igår. Tyvärr var det inte särskilt roligt.

Jag har sett korta inslag från deras spex på TV då och då, och min uppfattning var redan från början att de inte är lika roliga som Lundaspexarna. Som sagt bekräftades mina fördommar.

Greta Garbo var ett ganska dåligt spex med en mycket löst sammanhållen historia om att Garbo och Marlene Dietrich (stavas det så?) tävlade om huvudrollen i den första talfilmen.

Ofta hade inte låtarna något med historien att göra, som när en städerska (som fick gräslig mycket tid och plats) helt plötsligt började sjunga om fet husmanskost. Utan egentlig anledning.

Större delen av tiden kunde man dessutom inte avgöra vem det var som talade, och om det skulle vara en man eller en kvinna; tjejernas röster var alldeles för lika varandra och ingen försökte försälla den för att det skulle märkas någon skillnad. Det kändes dessutom som om läraren på Eslövs folkhögskola (oh yes. Eslövs folkhögskola) skulle vara ett hopplock av hiphipkaraktärer. Oh no, don't go there honey!


Det var lite störigt att se ett såhär dåligt spex när man tänker tillbaka på hur bra lundaspexarna brukar vara, på spex som tillexepel Ivar Krüger som var helt fantastiskt (som slutade med att "gubben med skylten" -ni vet vem han är, han var med på 100 höjdare!- kommer in med en skylt där det står "Karl Erik Rosén sköt Ivar Krüger).

Dock fick vi gratis dricka, brie och chips i pausen. Najs. Då gick man i alla fall med plus!

Woody Allens "Scoop"

Idag var jag och mor på bio och såg Woody Allens nya film "Scoop" med Woody själv, Hugh Jackman och Scarlett Johansson i huvudrollerna. Den var vrålrolig och en riktig feel-goodfilm.

Historien är följande:
Sondra Pransky (Scarlett Johansson) studerar till journalist och är i London på besök hos en kamrat. När de går för att se Sidney Watermans (Woody Allen)  trollerishow  får hon  kontakt med en nyss framliden och mycket framstående journalist, Joe Strombel (Ian McShane) som ger henne detaljer om att en ökänd seriemördare som framgångslöst jagas av polisen faktiskt är aristokraten Peter Lyman (Hugh Jackman). Sondra övertygar Sid att hjälpa henne med utredningen och genom att övertyga alla om att de är far och dotter nästlar de sig in i Lymans inre krets och Sondra faller ganska pladask för honom. Nu står hon i valet och kvalet: hennes livs kärlek eller sitt livs scoop?

Den var mycket rolig; Scarlett och Woody utvecklade ganska snabbt liknande karaktärer så det verkligen verkade som om de skulle vara far och dotter. Att det däremot saknades kemi mellan Scarlett och Hugh, är ganska rätt på det tycker jag. Men å andra sidan, det gjorde ingenting eftersom han skulle vara en psykopatisk seriemördare, och därför vara fullständigt käslokall.

Jag ger den tre starka brännisar!

omlottkofta

omlottkofta

Här är min nya omlottkofta. Den är jättemysig! Från Laredoute, men jag kan inte hitta den på hemsidan nu, det verkar som om den är slutsåld.

Det är i alla fall ett insytt linne i också, det är det som syns under. Jag är nöjd.

Ledsen att det är en så dålig bild (inte för att jag är en mästerfotograf annars men...) men jag var tvungen att testa mobilkamerans mörkerinställningar och sånt.

soft dag imorgon, men späckat schema

Imorgon åker jag in till Malmö tiiidigt för att gå på Aq-va-kul med mamma och vara där redan när de öppnar. När vi är färdiga där och kanske har fikat lite tänkte jag pallra mig iväg till stadsbiblioteket och Hjalmar Gullberg-rummet (om jag inte minns helt fel) för att läsa lite mer Wallersteen. Oh yeah. 15:50 ska vi se Woody Allens nya film Scoop. Yep. Förhoppningsvis kommer Sambon hem nån gång då också annars få r jag vara ensam hemma ytterligare en natt med Imeda. Och hon hävdar bestämt att husse leker mycket bättre än jag....

lite konstig lördag

Idag kom jag till SoL vid kvart i elva, jag blev alltså JÄTTESEN, för jag somnade om när klockan ringde vid halv åtta, och sedan kollade jag frågorna till Wallersteen (Understanding Conflict resolution) som Annica hade lagt upp på schemat, men jag glömde skriva av dem, vilket jag kom på precis när jag skulle gå ut genom dörren vid 10:10 och fick alltså starta om datorn och fixa fram dem igen. 35 minuter senare damp jag ner på min plats i en av de tysta läsesalarna på fjärde våningen på SoL.

Det tog knappt tio minuter innan utrymningslarmet gick. Det är ett fullständigt vidrigt ljud som garanterat orsakar hörselskador om man utsätts för det förlänge. Jag tog mina saker och gick lungt ut tillsammans med de andra, och sa dessutom till några killar som satt i ett grupprum att det var utrymningslarmet så de borde också röra på sig. I trapphuset upptäckte vi att alla de vanliga dörrarna hade låsts automatiskt och tillslut vågade någon bryta nödutgångslåset på ytterdörren (som förövrigt är larmad eftersom den är en nödutgång). Efter tre-fyra minuter ute på den lilla gården (eller vad man nu ska säga) mellan biblioteket och Lingvisten bestämde jag mig för att dra till UB istället. Jag hade missat min tidiga morgon och orkade inte stå där och glo.

När jag gick runt Lingvisten och passerade hörsalen kom brandkåren. Oh yeah. Det verkar som om det var en vattenläcka i källaren som hade satt igång allt.

I alla fall fick det bli Tegnérssalen istället för SoL och det var bra, jag satt kvar till halv fem, och tog bara en lunchpaus på ca 20 minuter. Jag har läst ut Kaldor till tisdag, och 2½ kapitel i Wallersteen. 3½ kapitel kvar där bara, också 1 kap i Yuval-Davies också.


Tegnérssalen, endel av utsikten från läsesalen på SoL och Sociologen.
Hösten har kommit till Lund. Yey!

fredag

Idag har jag varit produktiv. Eller vad man nu vill kalla det. Jag kom till SoL kl 10 och stannade till 16:14. Bortsett från en lunchrast på ca 20 min och en fikapaus vid halv tre så har jag läst eller diskuterat littertureen i princip hela tiden.  Jag har ett kapitel kvar i  Mary Kaldors "Det globala civilsamhället - ett svar på krig?" och det känns rätt bra. Det kommer bara att ta någon timme att läsa det, och om jag går upp imorgon tidigt (jag ska ändå bara softa och titta på bra serier ikväll) så får jag de tgjort då.

Imorgon har mamma dessutom föreslagit att vi ska gå och se Woody Allens nya film, och det säger man väl inte nej till, särskilt nu när Sambon sistaminuten-reste och hälsade på sin familj över helgen. Bara jag och Imelda hemma alltså. Dessutom kanske jag och mamma passar på att ta ett litet bastubad på Ribban också. Oh yeah.


Käkade förresten falafel på det där stället mittemot Mondo idag, och det var faktiskt väldigt bra. Kommer nog att göra det fler gånger. Något att varva Widerbergarna med om inte annat. Nästa vecka lovar jag att jag också ska vara produktiv. Jag loooovar!

doktor House!

Hehe, jag har fastnat för House m.d. på fyran. Oh yeah! Han är så hysteriskt rolig, verkligen min typ av ondskefulla kommentarer. Jag skrattar högt nästan hela programmet. Hehehe. Men jag stör mig lite på att hans team ska vara så väldigt mänskliga, och ha sådana "oanade" djup osv. Plus att House själv ska ha oanade djup, som igår när det inte var han utan hans patient som ringde till socialen så att de kom och hämtade hennes 15årige son som utgav sig för att vara 18 för att få vara kvar hos henne. House tog på sig skulden för att "skydda" mamman från sonens vrede.

Och måste hmm... Cameron? Är det tjejen i teamet? I alla fall... Måste tjejen i teamet vara så kåt på House hela tiden? I förra veckan gav hon honom en julklapp och igår tjatade hon om hans födelsedag. Hallå! Sluta göra honom sårbar och mänsklig! Han är mycket roligare som han är!

house

Ny telefon!

Idag köpte jag en ny telefon! Oh yeah. En rosa Z610i, och den är sååå lyxig! Har dock "fel" nummer till den än så länge, men det ska snart porteras så det blir rätt. Och bra. Men så länge kan de som har tre och vill använda mitt tillfälliga nummer kontakta mig för att få det och ringa/sms:a/mms:a gratis de här 1-2 veckorna det tar.

Har varit på UB idag, från 9:00-14:32. Läste färdigt kapitel 2 i Barnett & Finnemore och var sedan helt slut i huvudet, så då belönade jag mig med en telefon istället. Sen jag kom hem har jag läst kanske 20 minuter och kommit ytterligare 6-7 sidor. Kapitel 3-4-5 verkar vara så softa att läsa, lite som att läsa en saga. "Såhär funkar IMF". Jätteskönt. Man behöver nästan inte tänka alls! Jag ska snart återgå, ska bara näta lite till...

Förresten, nu kanske jag dyker upp på MSN oftare för, oh yeah, jag har MSN i mobilen! Hehe... sjukt lustigt! Killen i affären rekommenderade det som sysselsättning på buss och tåg. Verkar dessutom ha gratis hotmail i mobilen fram till nyår.

Nej, nu ska jag försöka göra något vettigare! Som att läsa om IMF tillexempel.

Ny mobil och välgörande ändamål

Z610iOk, jag har officiellt blivit trött på att min kära lilla mobil (2 år och 5 månader gammal på onsdag) skickar tomma SMS till folk, ringer upp personer som jag står och pratar med, vägrar reagera när man faktiskt VILL trycka på knapparna, väljer fel saker när man skriver sms för att joysticken har hänger sig osv osv osv osv i all oändlighet. Jag ska skaffa en ny mobil.

Jag har några få önskemål om hur en sådan "ny mobil" ska vara, och de är som följer:
  • vikbar - inget mer sätta sig på knapparna när knapplåset lägger av
  • Europeisk - annars hade jag skaffat en Motorola för länge sedan!
  • ok kamera - jag har blivit van vid att alltid ha en akutkamera med mig, och även om jag har en bra digital nu, så glömmer jag den hemma ibland
  • ROSA! - behöver jag säga något mer?
Jag har hittat vad jag söker. Sony Ericsson Z610i. Sååååååå fiiiiiin! Helt OK prisklass också, och med 3bomben friends är det ett helt OK abonnemang för mig. Syster Y och Herr Nihlmar är nöjda med att vara 3s kunder, så då kan jag också vara det. I alla fall för en så fin telefon.

Jag ska dessutom donera det jag har kvar av potten hos Comviq till välgörenhet. Oh yeah. Det är inte mer än rätt faktiskt!

Vill du ge pengar till Cancerforskning? Det tror jag att du vill!
http://www.rosabandet.se för bröstcancer
http://kampanjer.cancerfonden.se/Templates/StartPage.aspx?id=2266
för prostatacancer
http://www.cancerfonden.se för cancerfondens hemsida

mitt skrivbord - en utmaning till ER!

OK, jag pratade med Emma igår om hennes skrivbord. Planen var att jag skulle ge henne en utmaning att blogga sitt skrivbord, men hon han före och la upp det ändå. Alltså får jag göra någon form av försenad utmaning.


Här är mitt skrivbord. Som ni ser så har jag saker på det, och en stor Karnevalspapperskorg under.  Följande saker finns på mitt skrivbord....


1: En pärlhöna i lera som mamma köpte i... hmm... Afrika (kommer inte ihåg var), En bild på Sambon från tåget till Venedig förra sommaren (jag satte bilden där i våras när han var i Wien)
2: En tom Cambells tomatsoppsburk som fungerar som pennställ, min STATS B-pärm, och mina Max Mara-glasögon (i sitt fodral)
3: Post-it-lappar, gratis är bra! Jag har ett till som för tillfället är på vift
4: Innid-muggen jag fick av Efva i kombinerad 20årspresent och julklapp, ståendes på keramikunderlägget jag fick av Ercan. I bakgrunden syns ett vanligt glas på ett marimekkounderlägg som jag fick av Sambon.
5: Resterna av den bästa allahjärtansdagspresenten någonsin! Trälådan som Sachertårtan kom i i våras. Innehållandes minnen från Wien, och vykortet som står på skickade Sambon från Budapest.


OK, det var mitt skrivbord. Nu utmanar jag... Emma, Ercan och Haspe!

Rosa bandet

Igår köpte jag och Sambon varsitt rosa band också. Ja, i år igen. 20 kronor om året är verkligen det minsta man kan lägga! Att ha på sig rosa bandet visar dessutom att man bryr sig, att det finns något alla kan göra. Jag har tidigare pratat om hur viktigt det är med blodgivning - när det gäller cancerforskningen kan ni inte ens skylla på att ni är spruträdda! Seså! Iväg och lägg 20 kronor på något vettigt istället för ännu en kopp kaffe på ett trendigt kafé, eller vad ni nu brukar spendera era pengar på.

Årets rosa band är dessutom designat av Carin Rodebjer, så det finns ingen anledning att hävda att det inte är snyggt!

Förresten, tänk bara efter - nästa person som drabbas kan vara du, din mamma, din syster, din dotter, din flickvän, din bästa kompis, din... vad som helst! Bröstcancern finns mycket närmare än du tror, och det behövs fortfarande mycket forskning på området.

Läs mer och donera ytterligare pengar på rosabandet.se

Höst

Den här veckan kom hösten. Träden börjar skifta färg, regntunga skyar, kanelbullens dag.


Ankor som badar i en stor vattenpöl utanför dövskolan
Imelda äter kanelbulle på kanelbullens dag (oj vad gott det var!)
Jag med årets första höstklädsel framför ett höstfärgat kastanjeträd.




Fääärdig!

Jag är nu officiellt färdig med hemtentan. Oh yeah. Mailade in den strax före tio. Jag är rätt nöjd - vi får hoppas att Anders är det också. Nästan fem hela sidor, och jag tror jag var uppe i 17 referenser till kurslitteraturen när allt var klart. Oh yeah. Hemtenta åt folket!

Oh yeah. Tack Word.

Beakta ordformen implementeras. I vanlig text kan den kännas invecklad och byråkratisk.

Ja, jag tror att det är bäst att jag behåller en 12årings ordföråd, särskilt när jag skriver hemtenta i statsvetenskap. Oh yeah. Tack Word, en bra påminnelse!


Hmm... men operationalisering går alldeles utmärkt att använda!

hemtenta åt folket!

Jag har kommit igång med tentan på allvar nu. Har redan skrivit nästan en hel sida, och har flera referenser till kurslitteraturen färdiga. Oh yeah. Dessutom har jag hela dagen imorgon på mig också, och då ska jag verkligen get crackin', oh yeah. Det känns nästan lite fööör enkelt. Kommer att bli väldigt pinsamt om jag blir underkänd måste jag säga!

Men jag tycker att jag har ett bra upplägg; jag utgår från en ordentlig disposition som jag har i ett dokument bredvid tentan där allt text är röd tills jag har skrivit om det, då får den bli svart. Alla referenser jag ska ha är dessutom utmärkta där så att jag hittar bra när jag ska ha dem. Jag har klippt och lklistrat i det dokumentet så att allt är i rätt ordning också. Najs. Hoppas bara att det betalar sig i slutändan!

bästa tiden på året

Nu är bästa tiden på året, fruktmässigt alltså. Clementinerna (eller satsumasarna eller vad ni nu vill kalla dem) är små, söta och har tunnt fint skal. Yummuie!

hunkigt värre!

Haspe skickade mig lite bilder igår från nya Harry Potter-filmen (som har premiär nästa år). Hunkigt värre säger jag bara! Kommer ni ihåg när de var små söta barn som sprang rundor i det stora slottet? Men man förstod redan då att de skulle växa upp till hunkiga...umm... nåt, som springer rundor.



Jag behöver ju en riktig laptop-väska...

Satt och tittade på eBay (igen) och hittade en fin rosa laptopväska. 45 pund skulle det gå på att köpa och få hit den om det nu var så att jag faktiskt skulle få den till utgångspris... Den är väldigt baby-rosa och lite tacky på det sättet, men ändå. Jag menar, en rosa laptop-väska... snacka om status! En massa lyxiga fack hade den också.



hits