"In your honor, I will die tonight" (Foo Fighters på Roskilde)

Plötsligt stod han där framför mig, i svart t-shirt och svarta jeans. Dave Grohl. Jag tror mitt hjärta stannade några sekunder.

 

Här ser ni honom. Han står till vänster, med ryggen mot mig just när jag tar bilden.

 

Dagen inledde vi med största möjliga lyx; köpefrukost tätt följd av tandborstning. En sådan här dag kan man inte börja med Max und Moritz på torr, färdigskivad Willyslimpa.

 

Halv sex ställde vi oss i kö. Vi SKULLE stå i främsta fållan. Väl där fick vi ta för oss av fördelen att stå vid kravallstaketet; vi drack säkert 20 muggar vatten var. Klockan sniglade sig fram, men blev slutligen 19.00. Ett gitarrackord sprängde ut över folkmassorna. Plötsligt stod han där framför mig, i svart t-shirt och svarta jeans. Dave Grohl. Jag tror mitt hjärta stannade några sekunder.

 

De inledde med "In your honor", titelspåret från senaste plattan. De är så OTROLIGT bra.

Mitt i "Stacked Actors" slutade Dave spela, strök sig över skägget och tog sig slutligen ut mellan publikfållorna. Han klättrade slutligen upp på det höga tornet mitt i publikhavet.

 

Den här bilden är inte tagen av mig, utan hämtad från en sida på nätet. Check it out!

 

När han skulle tillbaka upp på scenen fick han hjälp av teknikerna, men det var fortfarande nästan föredrande ograciöst, och han var skitig som vilken festivaldeltagare som helst som häckat på campingen i fem dagar.

 

Han körde "Everlong" själv. De andra pojkarna gick av scenen undertiden, och jag misstänker att Taylor tog sig en välbehövlig avkylning. Fy F*N vad han är energisk! Och helt underbar trummis!!! Hur orkar han egentligen? Jag förstår det inte. Efter bara några låtar var han helt genomblöt av svett. 

 

När de väl hade gått av scenen rusade en tekniker in och började plocka ihop gitarrpedalerna. Det kändes tomt, ett tydligt tecken på att de inte skulle komma tillbaka. Men innan de gick, lovade Dave att de skulle komma tillbaka "on our own tour...!" Jag kommer att se dem igen. Men det tog många timmar innan jag slutade le på lördagskvällen. Det var som om vinden hade vänt och tuppen galit, ty mina mungipor satt konstant uppe vid öronen.


Kommentarer:
Postat av: ican

Det låter som om du har haft det jätteroligt. men jag kan inte hålla med om att han är snygg, men everlong är ju en helt underbar låt så det är ju kul att kul att han spelade den

2005-07-04 @ 22:49:47
Postat av: Smörgoskillen

Jasså du har blivit av med körkortet, de mest manligt färgade som finns i denna omgivning. Hur gick de till när den där rosa lappen försvan egentligen? Va de du som körde för fort eller va de bara fel siffra på hastighetskylten?

2005-07-06 @ 00:18:03
Postat av: Ican

Ja innid, alla är vi nog lite nyfikna på hur det gick till när ditt fina lilla kort försvann.

2005-07-06 @ 10:53:30
Postat av: Faffe

Helt sjukt bra konsert faktiskt :D Jag stod längst fram när han kommer in och har In your honor på G med gitarren, kaxigt stirrar ut över Roskilde! Jag har samma bild nästan som den ovan. När han pekar och flinar åt killen med lurarna :D Men jag har åxå bild på Dave från 2 meters avstånd när han gick ut i publiken!!! Sjukt bra bild. Maila mig om du vill ha den :) Har även när han står uppe på tornet i mitten av publiken! Oförglömligt.

2005-08-12 @ 14:08:30

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits