Sammanfattning av Roskilde

De senaste fem dagarna har jag upplevt Roskildefestivalen. Bäst sammafattas den nog i en liten lista, vilken här följer.

 

Jag har på Roskildefestivalen...

  • ...sett minst 3 000 killar i kilt (nej, det är inte något positivt)
  • ...spytt i en ölkartong (jag var åksjuk på kvällen när vi kom, inte full om ni undrar)
  • ...sett Snoop Dog, och fått bekräftat att han är dålig
  • ...förlorat mitt körkort och 900 danska kronor
  • ...stått längst fram på Foo Fighterskonserten (jag kan inte hjälpa det, jag älskar Dave!)
  • ...förätit mig på Nutella-wannaben "max und moritz"
  • ...sett killar gnugga snopparna mot varandra
  • ...sett filmerna "Supersize me", "Coffee and cigarettes" och "Big fish"
  • ...återberättat min systers fyllor för henne
  • ...gått runt och sjungit på Franz Ferdinands "Take me out"
  • ...delat allt systerligt med systerY
  • ...blivit tafsad i rumpan tre gånger
  • ...blivit känd som "spyan" (efter första kvällens åksjuka)
  • ...kissat vid plank säkert 20 gånger (vadå? killarna kissade vid planken, varför får inte vi tjejer göra det?)
  • ...bajsat på bajamajor ett otal gånger
  • ...sett alldeles för många människor i osmickrande kläder, frisyrer och solbrännor
  • ...andats in ungefär 1 000 kg damm
  • ...fått skavsår mellan stortån och pektån på båda fötterna av flipflops från Elle
  • ...inte duschat eller tvättat håret på fem dagar

 

Så kan man väl i första skedet sammanfatta Roskildefestivalen för min del. Surt med pengarna, riktigt surt med körkortet, men eftersom jag fick se Foo Fighters så var det värt det.

 

Här sitter jag och spyr i en ölkartong första kvällen. Som sagt var jag åksjuk, INTE full.


Kommentarer:
Postat av: Dilona

Hej sötnos. Vad fan har hänt egentligen? Det är bud på att vi ska prata i telfon ikväll. Jag har saknat dina blogginlägg. Nu får du ta nya tag, lova! Var Foo Fighters bra? Puss


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits