Äntligen civilisation!

ÄNTLIGEN TILLBAKA I CIVILISATIONEN!

Jag har tillbringat midsommar i mormors hus utanför Ödeshög, och mycket mer ödemark får man leta efter. Att jag nu är tillbaka i civilisationen innebär följande:

 

  • tillgång till internet
  • täckning på mobilen
  • toalett som fungerar
  • tv

 

Trots allt hade jag min nya leksak att pyssla med när jag var där uppe/ute; min digitalkamera. En hel del bilder blev det, men mest sådana jag ska skicka till Felicity (dvs. bilder på svenska skogar och ängar) men endel sjuka på mina föräldrar och hästar o dyl. Nedan ser ni resultatet av hårt arbete (kransbindning) samt mormor och jag på midsommardagen.

 

 

Jag och mormor

Kransen jag har på mig hade legat och torkat sedan midsommarafton, därav är den så mycket tunnare än den mormor har på sig. Den var bara lite tunnare från början.


Kommentarer:
Postat av: Dilona

Innid. Det är ohygiensikt med krans i håret. Tänk på alla insekter som krupit in i ditt hår och lagt ägg där. Och larver som letar sig in i öronen. Fy. Och varför vågar du inte vägra obygden? Nästa sommar ska jag vara i Växjö. Inte en sommar till i helvetsnorrland.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits