sammandrabbning med SJ

Nästa vecka ska jag och sambon först på en bröllopsmiddag (Charlina och Stefan gifter sig), för att dagen därpå flyga norrut och närvara vid kusinens student. Nio dagar hinner jag sedan spendera i svärföräldrarnas pool innan jag måste återvända till Skåneland och tandregleringen. Denna resa från norr till söder kanske kommer att kosta mig över fyra hundra kronor! Herregud SJ, ni driver folk från er med hacka och högaffel!

 

När jag sedan har varit i lerpölen Roskilde för att beskåda mina älskade Foofies ska jag återvända till svärföräldrarnas residens då det är från Stockholm jag och Sambon åker vidare till kontinenten. Den resan kanske å andra sidan bara kostar mig 270 kronor eller så, men det är trots allt mycket för en stackars student som måste snåla på allt.

 

Och varför är SJs hemsida så in i norden osystematisk? om man vill få fram nya uppgifter måste man börja om helt från början.

 

Så många nyutexamineras som programmerare, och ändå är alla bokningssystem komplicerade och omständiga. Vart är världen påväg egentligen?


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits