Agardhliv

När jag nu ser våren slå ut i full blom, saknar jag min tid på gymnasiet.

 

Jag saknar naturligtvis inte arbetena, eller att ha rest att skriva tre år efter att det egentligen skulle ha varit inne. Det jag önskar mig tillbaka till är när man flamsade en hel lektion och sedan gick ut och införskaffade glass för att sedan återvända till vårt älskade uppehållsrum för att konsumera den med friskt humör.

 

Jag saknar framförallt gemenskapen, att sitta kvar på skolan till åtta på kvällen bara för att umgås med kamrater.                                  

Här våfflar jag Dilonas hår i uppehållsrummet

Det är när jag ser alla vita klänningar och förberedelser inför studentexamen som jag vill tillbaka till den tiden innan sånt betydde fulla klasskamrater och lärare. Men,... I can't turn back the hands of time. Och kanskeär det bra. För jag skulle inte vilja flytta hem igen. Eller behöva gå igenom hela studentkarusellen för den delen.


Kommentarer:
Postat av: Bifton

Du har så rätt, så rätt.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits