ångest, ångest är min vardag...

...fast egentligen så är det inte riktig ångest, det är mest... en känsla av olycka att jag måste läsa och lära mig allt det här till på måndag.

 

Varför egentligen? Jag är Pol.Magare och borde inte tvingas att lära mig om diversifiering, volatilitet och nuvärde av... jag vet inte vad. Det finns personer som har ängnat större delen av sin utbildning åt det här, som använder sig av särskilt utvekclade dataprogram och kan ta fram den perfekta investeringen för mig. Varför måste då jag också lära mig allt det här?

 

Räcker det inte med att jag har lärt mig att det finns möjlighet att diversifiera bort risk, att hedga eller att investera i en blandning av marknadsportföljen och riskfri ränta som passar var person?

JAG VILL INTE TENTA FINANSIELL EKONOMI!!!

 

Jag säger bara en sak; VÅGA VÄGRA MATTE!!!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits