Cold Swedish winter- i väntan på nästa foo-album

I sommar kommer jag inte att ha något att gör, men det är mitt eget fel. Jag började skriva ansökningar för sommarjobb, men sen avslutade jag aldrig projektet.

 

Jag har dock varit en duktig flicka och lagt undan pengar under året för att överleva sommarmånaderna. Kanske kommer jag dessutom att ha råd med en semester med sambon!

 

Frågan kvarstår ändå; vad har man egentligen råd med? Jag menar så här:

  • sambon fyller år snart
  • min kompis går och gifter sig i början av juni
  • min kusin tar studenten dagen efter det sistnämnda
  • mitt i sommaren har liftarn-filmen premiär
  • nya foofightersalbumet släpps om 30 dagar! (i väntan på detta lyssnar jag på Jens Lekman, vas skiva jag också har tänkt skaffa mig en laglig kopia av)
  • I höst, om jag kommer in på mitt första hands val, måste jag antagligen köpa en egen lagbok innan terminens första csn har kommit

kontentan av denna lista är alltså: STACKARS INNID!


Kommentarer:
Postat av: Eiva

Jäkla gnällgök! "oohh jag har pengar men de räcker inte, och jag har banan utstakad inför mitt liv, buhuuu" BAJSKORV! Jag vettefan vad som händer till hösten. Jag bor hemma, jobbar halvtid och ska göra så HELA sommaren, vilket utesluter alla planer på att sticka iväg med kompisarna både till utlandet och till sommarstugan. Som grädde på moset skall jag nästa vecka sitta i receptionen på Blodcentralen och agera äkta receptionist och ta emot beställningar på SAG, trombocyter, plasma och erytrocyter i plasma. Jag skall jobba heltid med ngt som jag inte ens vet hur man gör. I höst kommer jag att få sparken för att det är anställningsstopp och jag vill inte bo här längre... Så! Jag är en vilsen själ som inte vet vad jag ska göra med mitt liv och du är ledare i "pojkvänsligan". Sluta tyck synd om dig själv och tyck synd om mig istället!

SKRÄPTROLL!

2005-05-15 @ 15:36:07

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits