dagen innan eftermiddagen efter...

En av mina kursare ringde igår och muttrade om att hon kanske inte ska ta tentan imorgon. Jag vill verkligen inte heller.

 

Fast jag kan se det från den ljusa sidan, om jag går ut och lägger mig i solen med min finansbok nu, (kl. 10.26) så kan jag sätta min gamla metod i bruk; bränna mig sönder och samman och dessutom läsa igenom allt vad jag ska. Det var så jag fixade mina bruna ben till studenten förra året.

 

Fast den gången var det kanske 200 sidor religion jag skulle läsa till ett prov. Oh, ljuva gymnasietid när man kunde ta allt med en klackspark och ändå få höga betyg! På den tiden räckte det med allmänbildning för att ta sig igenom det mesta, och läste man igenom det man skulle hade man goda chanser på MVG.

 

Jag minns den ljuva tiden, jag minns den som igår... fast så ljuv var den inte. Alla äckliga krav som ställdes, som var helt galna. Idag behöver jag bara läsa 1 eller 2 saker samtidigt, inte 3 romanska språk, eller något annat idiotiskt. Tiden då man var tvungen att rabbla verb för att inte åka dit på spanskan är över.

 

Tyvärr är det så att jag nu måste plugga än mer seriöst... Önska mig lycka till allesammans!


Kommentarer:
Postat av: Göran Bejer

vill du bli min flicka?

2005-06-01 @ 13:51:09
Postat av: Göran Bejer

vill du bli min flicka?

2005-06-01 @ 13:51:16
Postat av: Göran Bejer

vill du bli min flicka?

2005-06-01 @ 13:51:16

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits