en hejdundrande festkväll

Igår var det alltså dags; kvällen för Majsans inflyttningsfest hade kommit. Med Pisang Ambon och öl i två Willyskassar på styret cyklade jag i sällskap med sambon och hans kamrat Johan den långa vägen ut i bushen till den betongklump där mina bästa vänner har bosatt sig nära varandra.

 

Väl på festen överlämnade vi dessa presenter:

  • 1 st benjaminfikus
  • 1 st rosa-röd väska med texten "almost famous" innehållande allehanda skräp.
  • 1 st vykort med kungafamiljen

 

Sedan var det igång. Cider och öl flödade, chips intogs med friska tag, och ljus tändes i hela lägenheten. Efter ett tag plockade min fd. kursares sambo upp Majsans gitarr och började spela. Det hela resulterade ganska snabbt i någon form av allsång där Sambon och kamrat Johan var de som hördes överlägset mest.

 

Vi flickor började blanda mjölkdrinkar av Pisang Ambon och Crème de Cacao (alltså, inte drinkar innehållandes båda dessa likörer, utan vi drack dem separat från varandra). Under allsången satt jag på skrivbordet med några ljus bakom mig och plötsligt kom Erica rusande och knuffade undan mig. Mitt hår brändes av värmen från ljusen och det luktade popcorn i hela lägenheten.

 

Först ville jag naturligtvis inte erkänna att det hade varit nåt i mitt hår som påverkades, men sedan upptäckte jag att min hästsvans luktade mest popcorn av allt. Oops.

 

Frammåt halv ett drog vi studenter vidare till Wermlands nation, dit min kära storasyster hade övertalat oss att komma på eftersläpp efter en sittning som hon varit på. Väl där träffade jag på min systers kamrat som berättade att systern ifråga hade försvunnit hem för ett tag sedan. Svikare. Själv drack jag en Vanilla iceicle och Sambon, Johan och min fd.kursare med sambo intog i rask takt ett antal godisshots i shotbaren.

 

Klockan två tändes ljuset och alla skulle försöka ta sig hemmåt. Det var efterfest hos undertecknad med kakan jag bakade tidigare i veckan, köttbullar och karaoke. Strax efter klockan tre skulle vännerna gå hem och jag och Sambon och Johan gick till kebabmannen för lite ordentlig nattamat.


Klockan var frammåt fem innan vi kom i säng, och imorse klockan tio ringde en av sambons kamrater och ville att han skulle boka en tågbiljett åt henne per internet. Så var den natten slut.

 

Men en hejdundrande fest var det iallafall!


Kommentarer:
Postat av: Ican

Innid ska inte brinna!!! det är inte bra att tända eld på sig själv... som du vet känner jag en som gjort det.. i och för sig läkte det rätt fort men jag tror fortfarande inte att det är ngt vidare att göra... bättre att vara hel och utan brännskador. därför anser jag att man på varje fest med ljus bör ha en ljusvakt... en person som håller sig nykter och ser till att inget börjar brinna.

2005-05-15 @ 23:09:38
Postat av: innid

jasså ican, så du anmäler dig frivillig. Eller?

Postat av: Ican

Hm... med tanke på mina dryckesvanor skulle jag nog mycket möjligt kunna passa bra i denna roll.. hm.. jag får nog helt enkelt ta och tänka på saken... det vore faktiskt kul att få leka brandman någon gång i sitt liv tycker jag... men i så fall skulle jag gärna vilja ha en egen brandbil att åka omkring med så att jag kan spruta ner folk.. till exempel dig och majsan.. men en massa skum och vatten... det vore kul (mycket kul).

2005-05-17 @ 12:15:29
Postat av: Mårten

Prova en RIKTIG nation, kom till Uppsala!!!
Jag är liberal och du verkar vara typ super-moderat. Go Alliansen!!! Om vi börjar ta sats nu så kanske vi kan sparka Perssons feta arsle dit det ska nästa höst!

2005-05-19 @ 20:44:08
URL: http://naturvetenskaparen.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits