I väntan på operation

I väntan på min käkoperation tittar jag på Extreme Makeover för att konstatera att det inte är farligt att de börjar skära och såga i ens käkar. Jag litar dessutom på min kirurg. Kan vi väl låtsas. Förra gången han skar i min mun hade inte bedövningen tagit överallt, och jag fick känna hur det känns att bli skuren med en skalpell i tandköttet. Det gjorde ont om någon undrar.

 

Just nu har jag inte så farligt ont av tandställningen. En tand har börjat flytta på sig med stora steg, och det gör ont, men inte så farligt som när de bytte till den här grova bågen som är nu. Och dessutom så skaver det lite vid de innersta fästena men jag klarar mig.

 

Det jobbigaste är att vänta. Att aldrig veta när det ska bli av. Jag hoppas att det inte blir för ansträngande att plugga samtidigt. Framför allt inte om det inte blir förrän i vår, missar jag för mycket så är risken att mina csn-pengar uteblir.


Kommentarer:
Postat av: Dilona

Usch, jag avskyr både tandläkare och kirurger från och med nu. Läskigt inlägg..

Postat av: Haspe

Vill du veta något häftigt? Jag har Liftarens guide till galaxen på talbok.. häftigt va?

2005-05-10 @ 21:25:03
Postat av: ullis

hjäälp jag gillar inte tandläkare. Jag har också haft räls en gång i tiden och dragit ut 4 tänder, men tror det här är värre.

Min fars förstahandsval till yrke en gång i tiden (på stenåldern) var tandläkare (tur att han inte kom in!).. brr

2005-05-10 @ 21:32:26
URL: http://safirflicka.webblogg.se
Postat av: Malin

Hej! Va in och surfade lite för att hitta lite fakta om käkoperationer. Så stötte jag på din blogg. De verka vara ett tag sen du gjorde din käkoperation, men tänkte ändå att jag ville skriva några rader ang. käkoperationer. Jag har nu bestämt mig för att genomgå en käkoperation, eftersom jag har ett öppet bett. Tänkte då att jag skulle gå in och se om jag hittade andra som oxå genomgått något sådant. Du få jätte gärna skriva några rader till mig, hur du tyckte att allt va. Nu går jag mest och är lite nervös om hur de hela kommer att gå till. Har varit på tandläkarhögskolan, där dom förklarade en del om de hela. Men vill gärna veta lite mera från någon som genomgått samma sak.
MVH Malin. malin: [email protected]

2007-08-14 @ 00:08:23

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits