Konsten att hitta bra namn till katter

Sambons föräldrar hade två katter. Fiddel och Mao. Egentligen heter Mao "Maos lilla röda" för att hon är en röd kise. Fiddel vandrade iväg för några månader sedan och har inte synts till sedan dess. Detta gör att endast Mao är kvar.

 

Mao har fått en ny kamrat som heter Måns. Egentligen alltså, för han kallas Hjalmar. Varför vet jag inte, men jag tycker att Hjalmar är ett mer passande namn på en katt. Helst skulle han heta Josef (Iosif) eller Stalin eller Lenin eller så, men Hjalmar duger gott.

 

Det är helt enkelt en konst att hitta bra namn till katter. Man ska helst hitta namn som har något historiskt värde, eller kommer från något populärkulturhistoriskt. Som Nancy efter Nancy Spungen, eller Courtney efter Courtney Love. Eller vad sägs om Ford, Zaphod och Trillian ur liftaren? Nämnas bör dock att om man väljer att döpa sin katt efter en kommunistdiktator så bör man försöka sprida det lite på höger-vänsterskalan och lägga in ett facistnamn också. Som Iosif och Benito. Eller Vladimir och Imelda.

 

Kom ihåg att sprida era namn politiskt eller ja, vad det nu är ni väljer.

 

Andra namnförslag mottages ovänligt men lite svävande!


Kommentarer:
Postat av: Dilona

Om du skaffar katter får du döpa dem till Emmie och Henric. Så döper jag mina till innid och richard. Eller har ni några gulliga smeknamn?

2005-05-14 @ 17:08:52
Postat av: Sandra

Hej jag e en tjej på snart 16år och för första gången i mitt liv ska jag få en söt kissemisse!!!!!! MÅNGA PUSSAR TILL MIN LILLA KATTKELLING!!!!!!!!!!

2005-06-10 @ 12:00:34

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits