Lundensisk försommar

I jakt på något gott att tröstäta när jag slösar bort min kväll på att försöka förstå vad Lennart vill med excelupgiften egentligen vandrade jag runt i planetstaden och hade en underlig att jag var i någotmedelhavsland. Det är över 20 grader varmt, ganska soligt och vindstilla. Med de viktigaste sakerna i en tygväska på axeln, mina svarta birkenstock, en kort svart linnekjol och mitt röda Franz Ferdinand-linne letade jag mig fram till en kvartersbutik i planetstaden där jag införskaffade en chokladkaka. Känslan av att vara i en butik i Grekland eller något liknande var nästan överväldigande.

 

Jag tog min kaka och prommenerade Merkuriusgatan hemmåt. De japanska körsbärsträden stod i full blom, några få människor var ute i sina trädgårdar och satte upp grillar inför middagen, men i övrigt så var det helt lugnt. I nästan varje träd sjöng fåglar om önskade partners, jag beundrade naturens skönhet och önskade att jag kunde vara kvar ute och bara gå runt hela kvällen.

 


Kommentarer:
Postat av: Dilona

Låter alldeles underbart. Det är jättevarmt ute men Malo har ändå på sig tjocktröja, jacka och halsduk. Kvinnan är galen!

Postat av: Igorius XIV

Jag vill promenera med dig!

2005-05-22 @ 21:23:48
Postat av: PHS002

Quality post, darling!
Planetstaden Hit Squad supportar dig i alla väder

2005-07-26 @ 01:38:41
Postat av: PHS002

Quality post, darling!
Planetstaden Hit Squad supportar dig i alla väder

2005-07-26 @ 01:38:56
Postat av: PHS002

Quality post, darling!
Planetstaden Hit Squad supportar dig i alla väder

2005-07-26 @ 01:39:18
URL: http://www.planetstaden.info

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits