min första salskrivning!

Idag fick jag resultaten från omtentan i mikro. Jag klarade mig och har nu tagit 6 poäng i Mikroekonomisk teori med tillämpningar. Äntligen. Det betyder att jag bara behöver 4 poäng till för att få CSN-stöd nästa år också. Men framförallt innebär det att jag har klarat min första salskrivning! Att ta 20 poäng statsvetenskap är inte så svårt. Man går på några få föreläsningar i veckan, och då och då får man en hemtenta där det bara gäller att man kan motivera sina kommentarer ordentligt. Sedan har man dem! Men här, på nationalekonomiska så måste man pallra sig upp till matteannexet (och i värsta fall Viktoriastadion) och sitta och glo på ett papper i nästan fem timmar. Inga avbrott för fab5 eller chokladpudding. Usch. Inhumant är vad det är!

 

Det var intressant att se, i vår grupp var vi kanske åtta stycken som skrev omtentan i Mikro, men det var bara tre stycken som klarade sig. Undras om det var för att vi hade en dålig lärare eller för att det var en svår tenta. Jag tror nästan att det var lite av båda.


Kommentarer:
Postat av: HenriK alias svåger Henke

Du gav mig något att tänka på.....

2005-05-10 @ 20:46:15
Postat av: Dilona

Hemtenta är nästa för lyxigt för att vara sant. Vi verkar bara ha salstentor. Blaj!

Du är duktig som klarade micron!

2005-05-10 @ 20:47:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits