Mitt gym, Tornavägen

Det mesta av min fysiska träning får jag när jag cyklar till skolan. Eftersom jag för tillfället studerar på Ekonomicentrum måste jag cykla Tornavägen upp, och ett bättre gym får man leta efter.

 

När vädret är så vackert som nu, och varma vindar för med sig syréndoften väljer jag dock att cykla paralellgatorna till och från skolan. Lutningen är den samma ungefär, men det är vackrare, skönare och en viss omväg som därmed ger mer täning.

 

Tyvärr är det så att de mest intensiva träningssessionerna slutar i en kall föreläsningssal med dålig luft och sövande mummel från någon framme vid tavlan. Det är lite illa att man då måste sitta där och glo, trots sin svettdrypande rygg och sitt vattenbehov. Det faktum att man är svettig när man kommer dit är inte på något sätt positivt, särskilt inte när det är så kallt att man efter en kvart får gåshud för att svetten tillför extra kyla till huden. Varför har man byggt Lund på en kulle? varför inte bygga det i ett hål, med universitetets alla lokaler på botten, så att man alltid kommer hem när man är svettig? Det optimala är naturligtvis att bygga staden på PLAN mark, men det är lite väl realistiskt, eller hur?


Kommentarer:
Postat av: Ican

Jag håller med dig innid, men å andra sidan vart skulle vi då få all vår motion från? det är ju faktiskt rätt viktigt att röra på sig och om vi cyklar på plan mark får vi inte kämpa fullt lika mycket.

2005-05-23 @ 13:40:44

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits