när söndagsmorgon glimmar...

När söndagsmorgon glimmar sitter jag återigen i soffan med min dator Nancy i knät och äter gröt. Vad ska man göra idag? Plugga. 

 

Idag MÅSTE jag faktiskt ta mina studier på allvar.  Om jag ska vara ärlig har jag inte läst på kanske tre veckor. Dessutom, och det är det värsta, måste jag lämna in min excelövning imorgon, annars förlorar jag upp till tio tentapoäng i internationell ekonomi.

 

Sambon har redan satt igång med sina studier för dagen. Han är så duktig! Å andra sidan har han läst snart sex terminer på juristlinjen, och har mycket goda betyg; något som tyder på att han har en fantastisk självdiciplin.

 

Tänka sig. Det jag har att göra nu som gör att jag kan förhala tidpunkten då jag ABSOLUT måste sätta mig med mina böcker, är följande:

 

  1. borsta tänderna
  2. tvätta mig
  3. uträtta naturbehov
  4. duscha
  5. diska
  6. städa

 

Eftersom jag behöver städa (här ser ut som... en enda stor dammråtta!) kanske jag kan skjuta upp studierna ett tag... fast det är klart, jag kanske kan göra klart exceluppgiften innan jag städar. Så blir det nog.


Kommentarer:
Postat av: dilona

För att undvika pluggande kan man hitta på hur mycket som helst. Jag kan till och med diska (!) för att slippa plugga.

Postat av: peter Ahonen

den sög pug1 du blir aldrig en riktig man!

2005-05-29 @ 21:41:28
Postat av: peter Ahonen

den sög pug! du blir aldrig en riktig man!

2005-05-29 @ 21:41:34

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits