Nedrans cyklister!

Jag bor i cykelstaden Lund, och jag har min cykel Vackra Svarten som mitt primära fortskaffningsmedel. Dessa två faktorer kan bli en farlig summa, då det är ågon form av naturlag att man är en trafikfara i egenskap av cyklist här nere.

 

Personligen anser jag mig trots detta vara en ovanligt säker cyklist i Lund; ett resultat av att jag körde bil här innan jag började cykla ordentligt. Detta känner jag är något som har gett mig insikt i hur det är att som bilist ständigt vara bromsberedd för att inte riskera lacken när studenterna studsar på motorhuven.

 

Jag uppmanar er alla där ute att ta det lungt när ni nu ger er ut i lördagskvällen med styret tyngt av gröna påsar. Om ni inte är rädda om ert eget huvud så tänk iallafall på hur mycket det kostar att få en hyfsad bil omlackad!


Kommentarer:
Postat av: Ican

Innid, jag tycker att du har glömt att berätta om en mycket viktig del av ditt liv, något som du knappt kan gå en dag utan att göra.... öronpetningar... jag anser att det krävs ett inlägg om detta.

2005-05-14 @ 18:43:58
Postat av: Dilona

Cyklister är äckliga. Äckliga! Ungefär som barnen i läskiga skräckfilmer som får mig att vilja sexvägra. Äckliga cyklister. Vad är det jag hör om öronpetningar? Det är ju osmakligt innid! Som snorare ungefär. PS Jag petar mig också i öronen. DS

Postat av: Ullis

Lärde mig av Eva häromdagen att det tydligen är 30 i Lunds centrum. Hon klagade på att jag körde fort (45-50). Jag sa att det är möjligt att det finns en regel om 30. Men det är INGEN bilist som följer den. Gör man det blir man ett jättehinder. Och vad är egentligen "Innerstan"?

2005-05-14 @ 22:12:02
URL: http://safirflicka.webblogg.se
Postat av: Eiva

Jasså du ullis... här kommer sanningen fram... Innerstan brukar det som låg innanför den gamla stadsvallen kallas. så det så!


PS. GATAN UTANFÖR STATIONEN LÅG INNANFÖR DENNA STADSVALL! DS

2005-05-15 @ 15:40:16

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits