På förekommen anledning...

...väljer jag att kort citera liftarens guide till galaxen.

 

Allas vår antihjälte beskrivs såhär:

"Han var också omkring tretti, lång och mörk och aldrig helt tillfreds med sig själv. Det som brukade plåga honom mest var att folk alltid frågade varför han såg så plågad ut."

 

och Ford Prefect såhär:

"Han var inte uppseendeväckande lång. Han såg bra ut, men inte för bra. Håret var stripigt oxh rödblont och bakåtkammat. Huden i ansiktet tycktes strama bakåt."¨

 

Att Zaphod har två huvuden och tre armar behöver väl knappt bevisas. Men en liten kommentar sitter väl aldrig fel:

"-Zaphod, sa han släpigt, fint att se dig. Du ser frisk ut. Den extra armen klär dig verkligen."

"Hans högra huvud vände sig om och sa ett hastigt "hej" och återgick till att få sina tänder petade"

 

Härmed anser jag mig ha bevisat att de har valt fel skådespelare för de två förstnämnda, och att de har misslyckats totalt med att återskapa Zaphod. På 1980-talet gav de åtminstone Zaphod två huvuden och tre armar som det ska vara, även om det såg lite konstigt ut. Kan man återskapa Lord Voldemorts ansikte i bakhuvudet på Professor Quirrell i första Potterfilmen borde man kunna få Zaphod Beeblebrox att se ut som han ska!

 

 

 


Kommentarer:
Postat av: Dilona

Jag är fast övertygad om att jag redan ikväll kommer att börja läsa boken. OK? Påminn mig. Fast nu hittar jag den inte. WTF? Ska leta ikväll, jag lovar.

Postat av: Dilona

Jag vill också ha tre armar!

2005-05-09 @ 09:23:19

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits