regn rusk och tråkiga föreläsningar

Idag har vädret varit...problematiskt. När jag cyklade till skolan i morse så var det 8 grader, blåsigt och luften var regntung. Trots detta var jag genomsvettig när jag kom fram och gick upp till anslagstavlan på våning 2 i EC1, där det underbara resultatet meddelades. Jag rusade till EC2 där Majsan och Erica satt utanför föreläsningssalen och halvsov. Under första föreläsningen (finansiell ekonomi; det är så tråkigt som det låter) kunde jag knappt koncentrera mig alls. Jag tillbringade stora delar av tiden med att rita och skriva på Majsans block. Under de här två timmarna såg man en klarblå himmel med små vita fluffiga molntussar utanför fönstret.

 

Strax före klockan 10 fick jag en mycket efterlängtad ostmacka som jag införskaffade för fem kronor i kaféet. Sedan var det dags igen, två timmar Internationell Ekonomi (som bara är marginellt intressantare än det låter) och även här kunde jag inte koncentrera mig. Det känns underbart att inte behöva göra omtenta i makro den 10 juni, och det innebär också att jag kan gå på min kusins student!!! Eller, det får vi hoppas, jag vet inte ännu om det krockar med min kompis bröllopsmiddag den 9.

 

Klockan blev efter många om och men 12 och jag sprang ut i det fria, tog min kära cykel (vid namn Vackra Svarten) och cyklade hem genom Professorsstaden som nu står i full blom. Väl hemma fick jag avnjuta rester från gårdagens middag (spaghetti och kotsås) samtidigt som jag och sambon tittade på dagens avsnitt av EMMERDALE!!!

 

Det är oerhört spännande! Laurel och Lisa blev sparkade av Eric för att de strejkade, och Emily föreslog att hon och Paddy ska vara fosterföräldrar för Debbie för gott. MYCKET SPÄNNANDE med andra ord. 

 

Efter Emmerdale cyklade jag upp till min mors arbete och hämtade min datormikrofon. Fortfarande var det blå himmel och de charmerande så molntussarna. Jag tror till och med att jag inte hade på mig mina öronmuffar på hemvägen.

 

Så. Då började det bli dags att träffas och äta glass på stortorget för att fira tentan. Tji fick vi, ty vädert slog om. I de lugnaste vatten heter det, och de bedårande små molnen var verkligen de lugnaste vatten. Strax jag hade satt på datorn kom det: åska, hård blåst (även med lundensiksa mått mätt) och ösregn. Det var helt enkelt inte längre glassväder.

 

Ut på stan kom vi iallafall, vid kvart i fem. Först strosade vi runt i diverse butiker för att undersöka handskmarknaden i maj då Majsan och Nadja saknade ordentliga kläddon att värma händerna med. Slutligen hamnade vi på ett kafé där de erbjöd utsökta kärleksmums (även kända som fiffelrutor) oh rejäla koppar te. Ericas nya...pojkvän (en royalist som är fanatisk anhängare av junilistan och inte tittar på Vita Huset) anlände efter ett tag och vi roade oss med att ta foton.

 

Väl hemma vid sjudraget hjälpte jag sambon med den lättaste delen av matlagningen (jag gjorde beanässåsen från pulver) och dukade. Till mitt försvar önskar jag tillägga att jag tidigare idag faktiskt städade i vardagsrummet, på toaletten, lite i köket samt damsög hallen och diskade frukost- och lunchdisken.  Vi intog vår måltid till dagens Fab5 program och fick uppleva hur Jai sa åt deras objekt att klä sig i något annat än det Carson rekommenderade.

 

Nu, efter Fab5 och middagen har jag roat mig med att blogga och läsa mina kamraters bloggar. Snart är klockan läggdags och tid att läsa Harry Potter à l'école de sorcier. Något jag kan rekommendera till alla er andra där ute, en del översättningar är hysteriskt roliga.


Kommentarer:
Postat av: Jonna

haha....inget väder är dåligt glassväder bara dåligt glassbegär... hmm, vilken knasig människa har dåligt glassbegär??

2005-05-11 @ 22:15:13
Postat av: ullis

Det låter som en mysig dag!
Men, jag får hoppas att de flesta av dina lektioner faktiskt INTE är tråkiga.. annars har du ju hoppat på fel utbildning.
Iofs som min syster sa så är det bara så att en del kurser är extremt trista, enligt henne sådana som e.x. redovisning..

Postat av: Ican

Absolut inte en fanatisk anhängare av junilistan, en fanatisk anhängare av erica är bättre, anser herrn i fråga. och det där med vita huset ska vi absolut lösa, kan ju inte träffa killar som inte ser på vita huset!

2005-05-12 @ 14:38:35

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits