rött gör ont!

Jag är röd. Hela min rygg, baksidan av mina ben, och delar av min rumpa. Allt är rött.

 

Det är som en pulserande smärta, som om huden har svullnat upp och försöker slita sig loss från musklerna under. Läget är lite taskigt eftersom jag ska sitta still på min rumpa i timmar imorgon.  Tentan. Herregud, tentan.

 

Jag förstår det verkligen inte. Varför kan jag inte förstå det? När jag läser i boken är det bara uppenbara saker som förklaras, som att hushåll och företag måste fatta finansiella beslut. Uträkningarna de gör är bra. Första gången de görs, men efter ett antal sidor med samma sorts uträkning, med samma siffror, och "allting annat lika" så börjar jag bli litet trött på Netto Nuvärde. Jag vet vid det här laget att om nettonuvärdet > 0 så ska man investera. Det tog dem säkert ett halvt kapitel att avhandla.

 

För att summera dagens kunskaper;

  • bränner man sig på rygg, ben och rumpa så gör det mycket ont och blir rött ergo, rött gör ont
  • jag förstår ingenting av det jag måste kunna tills imorgon, men jag går dit ändå och ser om det hjälper att ha en formelsamling framför sig när man ska lösa uppgifterna
  • boken Finance är omständig och påminner mig alldeles för mycket om tråkiga föreläsningar med Marcus

Kommentarer:
Postat av: Eric Af Lund

KYLBALSAM!

Sol sol sol är din vän, sol är din bästa kompis!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits