Star Wars episode III: Revenge of the Sith

Igår såg jag och sambon Star Wars episode III: revenge of the Sith.

 

STRÅÅÅÅÅLANDE!!!

 

Jag hade inte sett fram emot Ewan McGregor i skägg, men det gjorde sig faktiskt.

 

Första halvan var lite seg, rent historiemässigt, men däremot var det många ljussabelstrider och fascinerande specialeffekter. Handra halvan däremot var fantastisk, och plötsligt förstod man hur viktig första halvan var för att de två triologierna skulle gå ihop! Det var oerhört skickligt gjort, de hade fått med allt tror jag.

 

Något som störde mig var dock att det var endel Jedis som var väldigt sega och dåliga på att slåss. Vidare var det absoluta slutet, som binder ihop triologierna, lite konstigt tidsmässigt. Det var svårt att förstå hur mycket tid som hade gått sedan den föregående scenen egentligen.

 

Totalt betyg: 5 kisar av 5 möjliga.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits