T minus 79 dagar

Om 79 dagar har liftarnfilmen premiär. Jag har sett screenshots som tyder på att de inte har gjort ett vidare värst bra jobb med personerna. Till att börja med har Zaphod bara ett huvud! Hur kan man godkänna något sådant? Och Marvin ser ut som en liten boll. Han påminner väldigt mycket om hur jag föreställer mig Colin i Mostly Harmless, men han ser absolut inte ut som Marvin. Observera dock att Colin är ett litet klot, så det är Marvins huvud jag syftar på när jag säger att han påminner om Colin, JAG har minsann koll på hur de olika personerna ser ut.

Att bara ge Zaphod ett huvud är lika hädiskt som när BBC i tv-serien från början av 80-talet gjorde Trillian till en blond amerikanska. Mycket av historinen kring Trillian bygger just på att hon är den mörka, lite tystlåtna typen som söker jobb som nyhetsankare i USA för att hennes brittiska accent är helt rätt för tillfället.

Undras om Douglas roterar i sin grav.  


Kommentarer:
Postat av: Ullis

Jag tror Liftarens guide är en extremt svår bok att göra film på. Om inte omöjlig.. Alla har ju sin bild av hur karaktärerna ser ut.

Jag tänkte mig absolut inte marvin så, utan snarare som någon slags R2D2 - variant fast med "armar" och lite mer mänskligt utseende. Men ändå inte som denna Marvin.

2005-05-08 @ 21:48:20
Postat av: Rickard

Jag litar på min flicka! De gör fel.

2005-05-08 @ 22:13:35
Postat av: Dilona

Damn, jag har försökt att läsa den boken i två år. Saker har kommit emellan. Nu MÅSTE ja. För jag måste ha lästd en innan jag ser något allas av filmen. Skynda skuýnda skynda!

2005-05-08 @ 22:25:14
Postat av: Haspe

hoho.. Jag har inte läst boken, men tänker se filmen. Hade tänkt att ladda hem boken som talbok förut idag. Men jag glömde det. :-(


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits