tonårsgraviditet

Efter att ha läst Emmies blogg om preventivmedel gick jag in på aftonbladet för att se om den artikel hon talade om fanns kvar idag. Jag hittade inte den, men istället fann jag en artikel om en kvinna som kallas Englands sämsta mamma för att hennes tre döttrar fick barn när de var 12, 14 och 16 år gamla. Man skyller situationen på henne, och hon skyller på skolan.

 

Storbritannien är det land i Europa som har flest tonårsgraviditeter/tonårsföräldrar. Anledningen till detta är att det är ett sätt att komma hemmifrån. Single moms går nämnligen före i bostadskön och, antar jag, får även bidrag för att försörja sig.

 

Om jag inte minns fel så var tidigare rekordet för unga föräldrar typ.. 11 år. Och fadern i fråga hade varit 10 år när det "begav sig" så att säga (jag hoppas verkligen att det fortfarande är rekordet).

 

Vems fel är det då att det är så här unga människor som, enligt mig, slösar bort sina liv och desutom sätter barn till världen när de inte kan ge dem en stabil ekonomi och ett så gott liv som möjligt. Jag ser inte ner på människor som skaffar barn tidigt, men jag anser att man helst ska vara gammal nog att själv vara målsman för dem, annars är det något som är fel i resonemanget.


Kommentarer:
Postat av: Dilona

Din aftonbladetlänk är fel. Den funkar inte.
Det är förjävligt med barn som blir med barn. Äckligt och sjukt.

Postat av: Mårten

Farsa när man är 10 år... Vad har killen käkat för hormoner då??? Über tidig pubertet. Läskigt värre!!! Bodde han vid Sellafield eller i Tjernobyl? Nått skumt måste det ha varit...

2005-05-24 @ 12:56:05
URL: http://naturvetenskaparen.webblogg.se/
Postat av: W

Det är inte sjukt alls med tonårsgraviditeter utan något normalt och bättre än att skaffa barn sent,biologiskt sett. Då menar jag förstås inte att de som är t.ex. under 16år bör skaffa barn som i deth är fallet, lite läskigt.

2007-05-31 @ 22:01:18

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits