varför har man inga goda erfarenheter?

Idag har jag köpt:

 

  • en ny mascara av typen xpress volume
  • en flaska mjällshampoo från elvital (hoppas det är bra, det var mycket billigt)
  • 8 svarta snoddar

 

Allt detta har införskaffats för att fira mitt G i mikroekonomi. Imorgon eller så kommer jag i och för sig att få dåliga nyheter angående mitt betyg i Makroekonomi, men den dagen den sorgen. Det får helt enkelt bli ännu en sak att lägga till mina erfarenheter. Jag börajar tyvärr bli ganska rik på erfarenheter, men det är aldrig några trevliga sådana. Varför kan man inte räkna de bra sakerna som erfarenheter? ´"Think of it as learning experience" är vad man brukar säga, men, det säger de aldrig när man har gjort något bra, bara när det har hänt något jobbigt.

 

Min mamma sa en gång att "när allt har blivit bra igen så är vi starkare och bättre förberedda än alla andra eftersom vi har gått igenom det här!" Men jag vill inte riktigt tro på det.

 

Att bli underkänd svider lika mycket varje gång. Att förlora någon som står en nära blir inte lättare för att man upplever det många gånger.

 

Men, man får väl citera Rhett Butler: "Quite frankly my dear, I don't give a damn!"


Kommentarer:
Postat av: Dilona

Gullet, nästa gång du ska fira ett tentaresultat; gör det storartat. Köp glass, champis (inte champagne hugaligen vad dyrt), och en påse lösviktsgodis.

Saker blir inte lättare av att det händer en många gånger, men ditt slutcitat är bara lögn. För det är inte så att man inte bryr sig, det gör man.

Men du, visst kommer du när JAG ska ha inflyttningsfest?

Postat av: ullis

Fixade du inte makron? Makro betyder väl stort, alltså är det svårare?

Nej jag kan nada om ekonomi...

Grattis till mikron iaf!

2005-05-10 @ 21:29:36
URL: http://safirflicka.webblogg.se
Postat av: Innid

att något är större betyder inte att det är svårare. Makron är lättare för det handlar väldigt mycket om saker man kan memorera, och mycker om ekonomisk-politisk debatt. Att ställa upp ett lands handelsbalans är sjukligt mycker lättare än att räkna ut hur många företag som kommer att finnas i en perfekt konkurrens på lång sikt med utgångspunkt i den kortsiktiga produktionsfunktionen.

2005-05-12 @ 15:19:20

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits