Vikten av goda kunskaper om terminskontrakt

Idag sade vår föreläsare Marcus något mycket intelligent, som jag tänker dela med mig av och jag vill att ni alla ska lägga det på minnet för er egen skull!

 

Det var under en genomgång av terminskontrakt som han påpekade att han tar det lugnt för det är så viktigt att vi förstår det, men det kommer att resultera i att vi inte hinner med allt det som ska gås igenom på den sista föreläsningen på kursen. Han tyckte att det trots allt inte gjorde så mycket eftersom "jag anser att det här... eller, det här ÄR så viktigt att kunna för man kan... använda det och sånt!"

 

För första gången lär vi oss med andra ord något som går att använda. Och sånt.

 

Jag är bara hemma mellan två lektioner. Klockan 8 imorse fick jag pallra mig upp till skolan för att genomlida ännu en föreläsning i Finansiell Ekonomi. Jag är nu hemma på permision i två timmar ty klockan 12 börjar ett övningsillfälle som varar i ytterligare två timmar. Vi stackars polmagare måste med andra ord utstå fyra timmar med Marcus idag. Om jag tidigare har kallat det inhumant med tidiga föreläsningar med honom så är dubbla föreläsningar... brott mot unionens bestämmelser om mänskliga rättigheter! Det värsta (och mest brottsliga) är att jag missar dagens avsnitt av Emmerdale. Tack vare någon form av gudomlig omtanke är det möjligt för mig att se reprisen på måndag.

 

Tack och lov.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits