Hakplastik

Idag var jag hos kirurgen för första gången på över ett år. Han titade på mina tänder, mina röntgenbilder och en massa annat. Tyvärr hade inte min tandreglerare gjort nya gipsmodeller, så han kunde inte avgöra precis hur ingreppet bäst ska göras.

Han har en ny teori. Kanske behöver han inte flytta underkäken alls, utan nöjer sig med att göra en hakplastik för att få ansiktet rakt på det sättet istället. Det skulle innebära mycket mindre risk för komplikationer och det hela skulle innebära att jag blir helt läkt tidigare också... Men inget är säkert förrän kirurgen får se gipsmodellerna.

Kommentarer:
Postat av: ican

det är synd om stackars lilla innid som ska opereras! hoppas han väljer det nya sättet!

2005-09-29 @ 00:04:05
Postat av: Dilona

Hoppas hoppas att det räcker med en plastik. Jag tycker att det låter sjukt läskigt men käkflyttning : /

Postat av: Rickard

Jag ska köpa glass till dig. Hur de än gör!

2005-09-30 @ 20:16:23
Postat av: MiaVira

Hej! jag tycker verkligen synd om dig Innid. Jag ska nämligen själv göra en käkoperation nu i oktober. Den 27 närmre bestämt....faan, vill verkligen inte, men känner att det är dax nu. Har överbett och lite snett bett. De flyttar fram käken och lite uppåt. var idag hos kirurgen i linköping för info. ush, det börjar bli nervöst. Du själv då?
Hur känner du, det är väl dax snart va? Hör av dig snälla..
Kram

2005-10-10 @ 20:03:26
URL: http://viramia.webblog.se
Postat av: Caroline

Hejhej, Caroline heter jag, 17 år.
Jag har haft en ledsjukdom sedan jag föddes i princip (Barn-reumatism). Jag hade den knäet, fingrarna osv. och även i käk-leden vilket har gjort att jag är lite sne, samt att min haka har dragit sig innåt. Har haft mega-komplex över det!
Och just nu sitter jag här hemma med en massa åtstramande tejpbitar i ansiktet, rätt svullen och helt överlycklig :)
I fredags gjorde jag nämligen en hakplastik. De satte inte fast en "lotsas haka" dock utan flyttade fram min hakspets, som en byrolåda ungefär. Jag var verkligen jätte nervös, men allt gick bra. Jag stannade på sjukhuset till lördag eftermiddag för observation, jag var ganska snurrig i bollen
efter narkosen och all morfin jag fick. Någon större smärta har jag faktiskt inte haft, lite värk kanske. För det mesta har det bara kännts obehagligt eftersom att jag inte har någon känsel i underläppen och hakan men det börjar sakta komma tillbaka, nerverna måste ju hitta tillbaka till varandra igen.
Hur man ser ut efteråt varierar mycket från person till person, jag hade nästan ingen svullnad.. eller jo förresten, det treje dygnet var jag väldigt svullen, men det sägs att det är värst då. Plus att jag hade två vänninor på besök den dagen och jag kunde inte hålla mig från att skratta, bara för att jag visste att det gjorde lite ont då så ansträngde man sig så mycket för att inte göra det så att man tillslut inte kunde hålla sig =D Hänger ni med? hehe...
Men i alla fall, imorgon skall jag ta bort tejpen och det skal bli skönt! Så att man kan se resultatet lite bättre. Jag är jättenöjd och det var absolut värt det.
Kram på er alla! / Caroline

2008-01-29 @ 19:45:18

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits