äntligen idiot-tv!

OK. Jag har nu sett mitt andra hela avsnitt av "äntligen hi-tech" som har repriserats på fyran. Så fasansfullt dåligt det är.

Förra veckan sändes programmet där de fixade till en lägenhet åt en kille som pluggade på Chalmers. Bostaden var en liten etta där alla tekniksaker tog upp men massa yta eftersom de kräver möbler att stå på osv. Killen (Isak tror jag han hette) hade en förhållandevis stor samling vinylskivor för en student 20+ i dagens samhälle. Den skulle snart gå ett grymt öde till mötes. Den stackars studenten hade dessutom problem med att han försov sig ofta och missade föreläsningarna.


Äntligen Hi-techs lösningar var som följer.

Slänga ut stereo, dvd, gammal tjock-tv (som förövrigt väldigt "spontant" kastades ut genom fönstret på andra eller tredje våningen, samtidigt som fallet filmades noggrant av en väntande kamera på marken), gammal dator.. alla sladdar fick bege sig till den sista vilan.
In kommer ett mediacenter, och tack vare ny fantastisk teknik digitaliserades alla vinyl-, cd- och dvd-skivor för att lagras i en väldigt "fin" svart låda. Lådan kopplades till en ny stor platt-tv på väggen och kunde nu nyttjas både som tv och dator. Dessutom utrustades Isak (?) med en liten bärbar dator där man kan vända skärmen så den fungerade som digitalt anteckningsblock. En webkamera ingick också i Isaks nya liv så att om han försov sig så kunde en kompis direktsända föreläsningen till honom.

JÖSSES!
Jag menar... för det första: har en kille i den åldern vinylskivor så är det av en anledning! Jag hade dödat dem om de hade gett sig på mina 7" singlar (eller full-längdarna för den delen). Hur lite verklighetskontakt har de egentligen?!

Och web-kamera att sända föreläsningarna med? Hallå, om han har försovit sig så måste han ju meddela sin kompis, som måste komma och hämta grejerna före föreläsningen. Han kan lika gärna gå upp och knata iväg till skolan och träffa lite folk samtidigt! En av hi-tech-snubbarna utrustade honom dessutom med en väckarklocka vars avstängningsknapp är ett pussel där bitarna hoppar ut när alarmet går vilket gör att man verkligen måste vakna för att stänga av den. Jag menar, räcker inte det?! Och om han nu har så stora problem med att han försover sig: gå och lägg dig tidigare så kanske du inte har så svårt att vakna på morgonen!


De saker de gjorde i dagens program var åtminstone lite bättre; en kille som tillbringar långa perioder i Sydkorea fick hjälp att lättare och billigare hålla kontakt med föräldrarna i Sverige, och fick samtidigt möjlighet att se svensk tv på hotellrummet där borta. Det är bara synd att programledarna är usla, och utförandet är väldigt... tja, dåligt är väl det mest passande ordet?

Min åsikt
: vill du hat-titta på något så är det här rätt program för dig.

Kommentarer:
Postat av: Kinky-T

Fett grymt!!! ASSSÅ

2006-08-28 @ 12:15:38

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits