Hemma igen, med bilder!


Ah, jag är hemma igen. Kom hem från Kroatien för några veckor sedan, och kommer först nu mig för att lägga upp lite bilder. Oh yeah. Enjoy.



Där vi parkerade bilen.



"Det var julfest på jobbet igår. Syns det mycket?" Arlanda tidigt på morgonen. Klockan 06:00 ungefär.





Arlanda lite senare på morgonen. Säker... 06:30. Öl och Jäger, oh yeah. Vi andra åt frukost.




Pula Airport, Istiren, Kroatien





Sambon fick 20 kr av sin bror för att fråga reseledaren "Finns det svenskt kaffe på hotellet?" Vi var milt uttryckt hela bussens stora underhållning.




Hotellet hade en helt klart godkänd pool. Från vänster: jag, svågern, svågerns flickvän.





Den till höger är min!




Porec city var ungefär 2 km från vårt hotell, men det var en trevlig promenad och god motion.




Vyer  över Porec. Fint från ett klocktorn. Men jag var trött och höll Svärfar sällskap nere på marken istället.





En dag gjorde vi en utflykt till tryffelns huvudstad Molotov... eh... Motovun. Det här är en träsnidare som satt i en av stadens gränder.






Man fick prova tryffel och honung.





Det var fin utsikt!





IN QUESTA CASA E NATO IL MARIO ANDRETTI
Jaha, så italiensk var han!




Vi åt tryffel och.. hmm... kötträtter.





I den här bussen åkte vi runt på serpentinvägar. Och blev åksjuka.





Hon får smycken, han får glass. Alla är glada. (30årig förlovningsdag firas)





Buss + chaufför utanför den gamla romerska teatern i centrala Pula.





Svärmor fyller 30++ och gratuleras tidigt på morgonen. Med serpentiner som påminner starkt om vägarna vi åkte på dagen före.




Ibland åkte vi lilleputt-tåget in till stan. Även här fyllde vi funktionen som underhållare och sjöng ofta "Pärleporten" och andra klassiker.
 


Vi var på DM och handlade och där köpte Rune klädnypor (syns på bilden) och jag köpte halkskydd att sätta under sulorna på högklackade, hala skor. Underbar uppfinning!




Istriansk glass är i princip lika bra som italiensk.





Redo för 30++ firande.





En flaska champagne från en mor till en annan (jag är alltså bara ombud)





Den här bilden är jag rätt nöjd med. Synd bara att Sambon skulle peta tänderna just då.




Dags för middag.







Sambon tog in (och åt) en meat platter for 2. Helt själv.
Mmm... kött.






Scampi for 2







Mixed sea food for 2






När vi inte hade något bättre för oss slog vi vad samt testade hur långt vi kunde skjuta champagnekorkar!






Dags att åka hem. Observera att Sambon har ett 8-pack toalettpapper med fotbollsmotiv som handbagage!





Istrien från luften.






Arlanda. Varför gå när han kan köra mig?

Kommentarer:
Postat av: Rickard

Jippieeee! cevarasticka! la croatie est très bien.

2006-08-09 @ 11:09:31
Postat av: Ican

Hej! Vad kul att du bloggar igen (inte för att jag ska säga ngt). Verkar som att semestern var trevligt, ser jättehärligt ut!

2006-08-09 @ 12:55:36
Postat av: Ida Annie

Ooh, ni ser ut att ha haft riktigt nice :D blir lite småavis när jag ser bilderna ;P

Postat av: Malo

Jättehärliga bilder! Hur mkt kött lyckades ni stoppa i er egentligen?

2006-08-09 @ 20:41:45
Postat av: Rickard

Jag gick upp 6 kilo under veckan, det säger en del om köttmängden.

2006-08-10 @ 12:17:41

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits