och nu börjar jag bli sur på allvar!

För cirka 6 veckor sedan kallades jag till röntgen och återbesök hos kirurgen. Eftersom röntgentiden krockade med morgondagens tenta i internationell ekonomi, så ringde jag nästan omedelbart och bokade om tiden till idag kl 09:20.

När jag så kommer cyklande i motvind och ösregn, och regnet sådär, tar i lite extra ni vet, så slår den sjuka tanken mig "tänk om de inte registrerade ordentligt att jag fick en ny tid!?" Nej, jag slog bort det onda nästan direkt. Så dumma är de inte.

Hissblock B, 3 våningen, röntgen. Jag lämnar fram patientbricka, körkort och högkostnadskort till tjejen i receptionen.
"Kommer du akut?" frågar hon.
"Nej, jag har bokad tid"
"Imorgon ja. Klockan 10." Jag höll på att dö. Jag fick vänta i säkert en kvart innan de fick tag på någon på käkkirurgen som berättade att jag  skulle komma idag och sedan behövdes klartecken från de ansvariga på röntgen också ju.

I alla fall. Jag fick bli röntgad, och det gick nog bra. Nu får vi bara hoppas att de kommer ihåg att jag har tid hos kirurgen på torsdag. Men den har jag i alla fall inte bokat om!

Kommentarer:
Postat av: Ican

Suck... ibland går det verkligen helt segt! tur att det löste sig i alla fall och lycka till på tentan imorgon!!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits