SIBA, rea och en attans massa regn

Igår var det rea-start på SIBA här i Lund. Jag skulle införskaffa två digitalkameror (en till mig och en till systern) varpå jag och Sambon anlände till Mobilia (SIBA:s hemvist) vid 10:40. Lång, stillastående kö ut på parkeringen. Hmm... det här skulle komma att ta tid!

Vad gjorde alla människorna där?! Har ingen jobb att vara på? Med jämna (men långa) mellanrum kom det ut kunder med påsar och/eller stora vagnar fullastade med gigantiska plasma-TVapparater, dammsugare, datorer, skrivare, hembio-paket osv i all oändlighet. Efter en knapp timme fick vi äntligen komma in i butiken. En lång kö ringlade sig runt hela rummet och visade sig vara kassakön, men i övrigt gick det ganska snabbt att få hjälp av personalen - de släppte aldrig in mer folk åt gången än att de som jobbade kunde hålla standareden på servicen ganska hög.

Kameran jag hade utsett (Canon PowerShot A530) var naturligtvis slut, och det fick bli en Limited Label ICON 250 istället för samma pengar. Lite högre upplösning (6 Mpx istället för 5) men 3x optisk zoom istället för 4. Helt OK. Vi fick ett litet kort som skulle innehålla informationen som behövdes för att de skulle ge oss rätt saker i kassan, och sedan ställde vi oss i kön till kassan. Efter några minuter ville Sambon titta efter något att köpa också (det var 30% på allt, så man borde ju passa på tyckte han).
"Tja, ska vi ha en inspelningsbar DVD med hårddisk?" undrade jag. "Om de kostar 3000 från början, så blir det ju 2100 nu." And off he went. En SIBA-anställd tillfrågades och tillslut kom min lilla Nalle med en STOR röd låda innehållandes en SONY med 160 GB hårddisk. Oh yeah!

Vi kom fram till att vi dessutom skulle passa på att köpa en ny fjärrkontroll till TV:n (någon råkade dränka den gamla i te. *host host*).

Slutligen fick vi betala och kom fram till de stora glasdörrarna ut mot parkeringen. Oh yeah. Ösregn. Vi fick springa allt vad vi kunde till bilen och i princip slänga in grejerna i bagageluckan för att de inte skulle bli vattenskadade.

Vi körde till ÖB för att köpa lite billiga konserver (och vänta ut regnvädret lite). Jag släppte av Sambon så nära ingången jag kunde och parkerade sedan bilen. I full fart kastade jag mig sedan samtliga 15 meter in genom ÖB:s glasdörrar, bara för att inse att jag hade glömt min väska med båda våra plånböcker i. Man kan minst säga att stackars innid var genomblöt under ÖB-handlandet.


Det värsta av allt var att mor min senare förklararde att jag inte får öppna kameran förrän jag fyller år! SNACKA OM ANTI-KLIMAX!   Nej, nu ska jag ta och ringa och skälla ut HP:s support för att de gav mig en dator med kasst tangentbord.

Kommentarer:
Postat av: ullis

hehe. tack för en del leenden. men det blev ju lyckad shopping ändå som jag förstår.

men vad hände med den gamla kameran? är den dissad?

jag kan ta den tillbaka om du vill =P

/me needs en kamera

Postat av: innid

sorry ullis, den är redan bortlovad till mormin.

2006-09-04 @ 09:21:16
URL: http://innid.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits