bojkotta telia!


JAG HATAR TELIA! Låt mig förklara varför.

Jag gick in på deras hemsida, och in på "mina sidor" för att beställa samtalsspecifikation så att det skulle bli lättare för mig och Malo att dela på telefonräkningen.

I alla fall. Jag hittade tillslut var det stod att man kunde beställa det för 0 kr/mån, och de ansåg att man skulle få ringa till deras kundtjänst för att göra det. Det var inget annat att göra än att pallra sig iväg och hämta telefonen. Jag började på plats nummer 83 i kön.

Efter ungefär 10 minuter så kom jag fram, och den överdrivet trevliga tjejen i andra änden förklarade för mig att jag kunde få samtalsspecifikation på allt utom lokalsamtal. Till saken hör att jag samtidigt satt och tittade på min datorskärm som visade vilka samtal man kan få specificerade på fakturan. Överst står "lokalsamtal fd. Sverigesamtal". Jag frågade vänligt men bestämt vad hon syftade till som lokalsamtal, eftersom det även stod att man inte kan få samtal till det egna+angränsande riktnummerområdet. "Ja, alltså det är ju så att lokalsamtal numera är alla samtal till fasta telefoner i hela Sverige!" Jag ville kasta nåot på henne. Men för att inte ha slösat bort de där tio minuterna av mitt liv helt, så beställde jag i alla fall all samtalspecifikation som det gick.

Så vi får väl se vad som kommer i mitten av mars...


telefon

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits