dagens accomplishments

Jag har faktiskt varit bättre idag än jag hade planerat! Ja, om man bortser från att jag dissade tentan i IEK, men jag hade inte lust att släpa mig upp till matteannexet klockan 8 på morgonen för att sitta och glo på ett papper i en timme för att sedan kryssa i rutan "blank" och gå därifrån.

  • Jag måste duscha. Det känns som om jag är täckt i rutten haj. Hmm... undras just varför, hehe
Jag duschade för att göra mig av med all eventuell rutten haj-lukt som satt kvar. Så nu ska jag vara gångbar i sociala sammanhang igen.
  • Jag måste köpa "L'étranger" som ska vara läst en bra bit i tills på tisdag (tror jag det var)
I alla fall. Jag pallrade mig iväg till Gleerups (franska bokhandeln hade hunnit stänga) och köpte "L'étranger" och ett litet sudd.
  • Vi måste ta tag i att bära ner Malos grejer i källaren, för det börjar bli lite jobbigt att inte kunna röra sig normalt i lägenheten. Jag ska bara komma ihåg hur man tar sig dit också...
Vi har framgångsrikt flyttat ner sakerna i förrådet som jag faktiskt hittade utan problem!
  • Mina saker måste flyttas över till rätt garderob, något jag har lovat Malo i en vecka snart.... Hmm... jag är inte alltid så företagsam!
När Malo var och tränade vek jag hennes rena tvätt (ett skäl att få titta på South park) och så sorterade jag min egen garderob, och flyttade över saker och ting så att allt är på rätt ställe nu.
  • Sen kanske man borde ta och städa lite också?
Jag har sopat lite i lägenheten, och satt undan påsarna med kattsand.

Tyvärr har jag inte läst något i min nya fina bok, men jag har trots allt gjort iordning en massa andra saker så att jag inte behöver bekymra mig om dem imorgon! Youppie! Heldag med Albert Camus!




Icke att förglömma; jag har tittat på reprisen av Top model 5, och på melodifestivalsuttagningen. Och Bruce den allsmäktige.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits