dumma dumma vårdcentral!

Jag har haft ont i mitt öra ett tag. Med "ett tag" menar jag kanske nån vecka eller så, men det har inte gått över. Eftersom jag ska flyga till Österrike nästa fredag (youppie!) så tänkte jag att det kanske var bäst att jag lät någon läkare titta på det för att se om det går att bota.

I alla fall, jag vaknade tidigt, strax före 8, och började ringa vårdcentralen direkt. Efter ungefär tjugo med bara upptagetton (jag ringde var 30-50 sekund!) så kom jag ÄNTLIGEN fram... till telefonkön. Jaja. Det tog cikra en kvart i kön innan jag kom fram till distriktsköterskan (eller vem det nu var) som surt förklarade att de inte hade så gott om tider idag. "Men läkarna har telefon tid nu fram till klockan nio, så ring Kajsa eller Teddy (här fick jag deras telefonnummer) så bokar de en tid åt dig." Jag ringde omväxlande till Kajsa och Teddy i några minuter och kom tillslut fram till Teddys telefonkö. Som tur var var den bara några minuter den också, så plötsligt fick jag prata med honom. Jag förklarade mitt problem, och han frågade lite om min sjukdomshistoia vad det gäller öron. "Jaha, men kom 10:15 så kan jag titta på dig då!". Svårare än så var det inte. Varför måste de då ha så långa köer?

Kommentarer:
Postat av: Ullis

Var det lugnt med örat? Inga problem eller så? Min bror har haft 39 graders feber nu i två dagar.. så han ska också till vårdcentral och kolla upp det.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits