första februari: nymånadslöfte?

Idag är det den första februari. Man borde egentligen börja med någon förbättring av sitt liv varje månadsskifte. Varför bara ha nyårslöften? Varför inte nymånadslöfte?

Fördelen är dels att man jobbar med kortare tidsperioder, vilket gör det lättare att planera sig till ett lyckande, och dels att det kommer oftare nya månader än nya år, vilket gör att det blir små steg som tillslut ger ett sunt liv, eller vad det nu är man är ute efter!

Hmm... jag måste säga att jag tycker att det låter som en bra idé. Men vad ska man då ha för februarilöfte? Sambon åker till Wien på måndag så jag kommer nog att vara tvungen att tröstäta endel nu i början, annars skulle nog godisstopp vara bra, särskilt med mitt tidigare nämnda förslag till belöningssystem!

Kommentarer:
Postat av: Oliver

Tråkigt att bli ensam. Får man ett barn som man ger namnet Sam blir det EnSam. Är Sam en Same? Sak Samma.

2006-02-01 @ 09:49:17
Postat av: malo

Vi borde helt klart fixa februarilöften. Att hålla ett löfte i ett helt år är inte realistiskt utan det måste vara betydligt bättre att kämpa under årets kortaste månad. En liten tanke till det där med belöningssystem: torkade katrinplommon. Söta, goda och om man äter för mycket straffas man ganska ögonblickligen med en gasattack.

2006-02-01 @ 10:01:55
Postat av: innid

Jag tror inte att det blir en gasattack som blir straffet... snarare en BAJSattack!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits