jag-listan

OK, jag hittade det här på todiefors blogg
  
1. vad heter du? Ingrid Sofia
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja?
hmmm... kanske... Innid?
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Mina systrar ville nog att jag skulle heta Maria Sofia
4. vilket stjärntecken är du? Jungfru
5. vilken årgång är du? 85:a
6. vart bor du? Lund
7. bott utomlands? Nej, men tänker göra det!
8. flyttat antal gånger? Hmm... en gång när jag var bäbis, en gång när mina föräldrar skildes, sen flyttade jag och mamma och Bo två ggr till, och pappa en gång till. Sen flyttade jag hemmifrån. Så 6 ggr om man räknar alla.
9. vart skulle du vilja bo? London, Paris, Bryssel, New York
10. vilken skolklass? CAA 01a2 när jag gick på gymnasiet, nu går jag i FRA201a1, om man räknar det som en klass.
11. vad vill du bli när du blir äldre? Tja, helst jobba för kommissionen, eller unionen allmänt, men ambassader och UD skulle inte sitta fel heller.

UTSEENDE
1. hur lång är du? Officiellt tror jag det är 1,68, men det var ett tag sedan jag mätte mig så jag vet faktiskt inte.
2. hur mycket väger du? Förlite för att bli blodgivare.
3. hårfärg och frisyr? Typ mörkbruna motsvarigheten till råttfärgat, som blir ganska fint rödbrunt när det solbleks.
4. ögonfärg? Brungröna
5. mest nöjd med? Ögonen tror jag
6. minst nöjd med? Resten av kroppen. Hehe.
7. skostorlek? nånstans mellan 36 och 39...  
8. glasögon? bara ibland. Är lite töntigt översynt.
9. har du några piercingar/tatueringar? Nope. Vill dock tatuera in "42" nånstans...

FAVORITER
1. filmer? Hmm... just nu "pride and prejudice" från 2005
2. låtar?Gah! Hur ska jag veta det? Det mesta med Foo Fighters?
3. årstider? Fina höstdagar är bäst!
4. mat/dryck? Hmm... jag vet faktiskt inte. Men smaskigt kött är bra!
5. djur? Älskade lilla Imelda-kisen!
6. färg? Rosa och svart!
7. parfym? Baby Doll av YSL, och nån av JPG-torsona
8. tv-program? O... svårt... Spooks, West Wing, Coupling, Simpson, Top Model, Project Runway, Emmerdale
9. ämne i skolan? Vet inte... Länge var det engelska... men jag kanske ska säga franska eller italienska?
10. sysselsättning? Gosa med Nallen och Imelda, köpa skor och annat fint

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? En svart northbrook täckjacka, en ljus Benetton-kappa och en grå Prêt-â-porter parkas
2. vad använder du just nu för skor? Ett par höga pälsfodrade mockastövlar från Clarks, och mina älskade adidas som från åttan som Imelda snart har ätit upp.
3. favoritfärg på kläder? rosa och svart naturligtvis
4. favoritmaterial på kläder? Hmmm... vet faktiskt inte. Beror på. Linne, bomull, sidenaktiga saker..
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Klänningar klänningar och åter klänningar!
6. favoritaffärer? Hmm... helst typ ZARA och Topshop och sånt, men det blir mer H&M, budgeten klarar inte mer.
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden?Jag är en fattig student! Allt jag köper kläder för är förmycket!
8. favoritmärke? Mui mui, Chloé, Louis Vuitton av de som är "lyx". Annars är det mer typ... Levis, Rock and republic (önskedröm) Filippa K, Acne är rätt snyggt...
9. vad har du för byxstorlek? 25
10. vad har du för tröjstorlek? 32-34

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Har en lagom stor lägenhet. Hehe.
2. vilken färg på tapeterna? Nåt beige-rosa-vit-aktigt.
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Bok, svart och björk
4. favoritmöbel i rummet och varför? Vet faktiskt inte... stolarna som jag har "fått" (dvs. förvarar) av mamma som tillhörde hennes far- eller morföräldrar är nog finast tycker jag!
5. vad vill du ändra där inne? Just nu vill jag ändra allt, men det är nog bara en fas...
6. vad har du där inne av följande:
a) tv? ja, jag har tv i min lägenhet
b) video/dvd? nope. Använder datorn
c) dator? ja, hur lever man utan en sådan?
d) stereo? Hallå? vad tar ni mig för? klart jag har en stereo!
e) telefon? Ja.
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? De andra husen på området. Lite träd. Ofta barn som leker. Just nu en massa snö och is.
8. vad gör du oftast i ditt rum? Bor.
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Sambon (åtminstone i natt också... Snyft), Imelda och ibland Åke och Slumpen (gosisar)
10. favoritpryl i rummet? Datorn

BLANDAT
1. vad heter din morfar? Valdemar hette han
2. var har du i din:
a) jackficka just nu? Hmm... vet inte. Vilken av jackorna? antagligen gamla snytpapper och sånt...
b) handväska eller liknande: Inget tror jag. kanske ett lipsyl
vad är du beroende av? Sambon, Imelda och datorn
vilket land härstamar du ifrån? Sverige. På pappas sida är det lite same-blod, och mammas släkt är typ rysk för länge sedan.
vilken sorts lypsyl använder du? vaselin eller vad annat jag hittar hemma
vad tror du på? Unionen.
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? ingen.
vad köpte du senast? Hmm... ett par svarta skor och lite knappar
Har du nått husdjur? JA! IMELDA!
Vad bor du i? Lägenhet

Grejer

plånbok: svart
tandborste: typ... grå-blå-grön
smycken: Nej
solglasögon, jag köpte för många år sedan ett par helt ok för 2 kr!
underkläder: boxer och hipsters
nagellack: inget.


Nu tycker jag att ERICA och ULLIS ska göra den här listan också!

Kommentarer:
Postat av: malo

Gjorde samma lista på mig själv vilket självfallet innebar en hel del liknande svar men även vissa helt annorlunda svar. Tycker dock inte att du ska skriva ut hur lång du är. När vi står bredvid varandra ser vi ut att vara lika långa men min "officiella"(dvs det jag lyckades smälla i den utråkade polisen när jag ansökte om passet) överskrider din med flera cm. Få mig inte att verka kort! jag kan få komplex. Ett tag hade jag en period när jag bara ville ha korta kompisar för att på så sätt se längre ut;)

2006-02-05 @ 15:17:26
Postat av: Haspe

Mr Haspe är snäll och säger till Innid att hon har glömt att sätta dit i listan ett av hennes favvo TV-program. Nu har hon dock satt dit det, men jag var snäll nog och berätta att hon hade glömt Emmerdale. :-DDDDD

2006-02-05 @ 18:11:18
Postat av: ullis

Jaja! tjatmoster :P
Jag ska göra det bums!

Postat av: Oliver

En sådan lista borde jag göra, tänk vad roligt det vore! Faktum är att min officiella längd är en vetelängd.

2006-02-05 @ 18:15:36
Postat av: Anonym

Hej! Undrar vilken typ av Northbrook jacka du hade på dig. Var det en dunjacka. Letar efter en sån från nittitalet.

2006-06-21 @ 20:58:46

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits