skridskoåkningens skuldkänslor

Min mor ringde just. Jag ska precis sätta mig och plugga och gå igenom den artikel jag och Jenny ska presentera om lite mer än en vecka, och så ringer mamma och undrar om jag vill med och åka skridskor i det fina vädret. Tyvärr svarar jag eftersom jag verkligen MÅSTE plugga; jag och Jenny måste sammanställa frågor och en liten resumé av artikeln imorgon. "Ja, det är ju SYND att du inte hinner plugga tillräckligt i veckorna" säger mamma menande.

HERREGUD! Jag är 20 år och har bott hemmifrån i mer än ett år! Det är väl mitt problem vilken tid i veckan jag pluggar!

Jag skulle i och för sig jättegärna åka skridskor, men det tar alldeles för mycket tid att åka in till Malmö ÄVEN om mamma skulle hämta mig vid stationen.

Kommentarer:
Postat av: Haspe

You go girl!

Postat av: malo

Man kanske inte VILL sitta och plugga på vanlig arbetstid. Ska man exempelvis gå på stan är det bättre att gör det när alla andra jobbar, man kanske inte är typen som kan koncentrera sig bra på morgonen etc.

2006-02-26 @ 17:29:45
Postat av: Ican

Usch, men jag håller med, man får välja själv när man vill plugga, men ibland känns det som att även om man pluggar under veckorna så räcker inte tiden till. Men trist att du missade skridskoåkningen.

2006-02-26 @ 21:48:23
URL: http://ican.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits